اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نرم کن کاتیونیک:
این نرم کن جهت الیاف آکرولیک و سلولزی مناسب است و قابلیت نفوذ فوق العاده به داخل ساختمان لیف دارد. برای استفاده در سیستم رنگرزی، کلاف رنگ کنی و سیستم پد پارچه مناسب است و تا دمای 180 درجه سانتیگراد مقاومت دارد و در دمای 220 درجه سانتی گراد تجزیه می شود.

شیمی14

شکل ظاهری این ترکیب به صورت مایع سفید شیری رنگ است با خلوص بالا و ماهیت کاتیونی.

خصوصیات نرم کن کاتیونیک خمیری:
نرم کن کاتیونیک خمیری یکی از انواع ترکیبات شیمیایی می باشد، که قابلیت خمشی بهتری در منسوجات به وجود می آورد. به دلیل اینکه روغن ها و واکس ها تفکیک می شوند، حالت شکنندگی ایجاد می شود، که با استفاده از نرمکن می توان مشکل را حل کرد و حالت نرم کنندگی را به صورت اولیه تغییر داد.

نرم کن کاتیونیک خمیری به روش اسپری یا پیکاپ به مقدار لازم و مناسب بر روی نخ یا الیاف اعمال می گردد، که در سیستم های مربوط به رنگرزی مقدار pH حمام را قبل از مصرف با اسید استیک به 5 تا 5.5 می رسانند و زمانی که دما به درجه 40 الی 50 درجه سانتیگراد برسد، نرم کن را به حمام رنگرزی اضافه می کنند.

برای کار با هاسپل این مقدار را 0.1 تا 3 درصد با توجه به وزن کالا می رسانند، و برای کار با بویین این مقدار را به 0.5 تا 2 درصد از وزن کالا می رسانند، برای کار با سیستم ریسندگی مقدار 0.5 تا 1 پیکاپ را نسبت به وزن کالا استفاده می کنند، برای محلول 10تا 20 درصدی که ساخته شده است. و اگر بخواهیم از روش پد کردن پارچه استفاده کنیم، میزان مصرف باید 20 الی 50 گرم در لیتر باشد.

نرم کن کاتیونیک خمیری با آب سرد رقیق می شود. این ماده، سازگار با عوامل تکمیل کننده کاتیونی و غیر یونی است. از نظر پایداری ذخیره سازی اگر به طور مناسب هم زده شود، خوب است.

مکانیزم نرم کن کاتیونیک خمیری:
نرم کن کاتیونیک خمیری با رقیق شدن در آب باعث کاهش مولکول کوچک نرم کن و دمای انتقال مسی شود. نرم کن کاتیونیک خمیری باعث جهت گیری حالت آبگریز مولکول ها نیز می شود که خصوصیات نرم کنندگی بسیار خوبی برای نرم کن کاتیونیک ایجاد می کند و همین امر باعث می شود که نرم کننده های غیر یونی خاصیت آبدوستی بیشتری داشته باشند.

از این رو، نرم کن ها دارای مولکول هایی با دو بخش آبدوست و آبگریز هستند، که باعث کیفیت نرم کنندگی می گردد. از طرفی جهت گیری نرم کننده های غیر یونی به سطح لیف بستگی دارد، که قسمت آبدوست نرم کن به سمت آبدوست و بخش آبگریز نرم کن به سمت آبگریز جذب شود.

نرم کن کاتیونیک خمیری به دلیل اثر بالای نرم کنندگی و ثبات در شستشو به روش رقیق شدن در آب به نسبت حجمی که محلول دارد، برای همه الیاف ها نسبت به وزن کالا مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه نرم کن کاتیونیک خمیری با مواد شیمیایی آنیونی ناسازگار است، باعث دور شدن از سطح لیف و ایجاد لایه های آبگریز می شود.

دوز و میزان مصرف نرم کن کاتیونیک خمیری:
میزان مصرف در صنایع مختلف، متفاوت است.

  • برای صنایع تریکو: 1-3 % براساس وزن کالا.
  • درجه حرارت: 40-45 درجه سانتیگراد.
  • مدت زمان: 30-15 دقیقه.
  • برای صنایع سنگشویی: 2-4 % بر اساس وزن کالا.
  • درجه حرارت: 40-45 درجه سانتیگراد.
  • مدت زمان: 15 دقیقه.
  • برای الیاف پلی استر:3 %- 0.1 % بر اساس وزن کالا به همراه روغن آنتی استاتیک.

این نرم کن، یک ماده نرم کننده غیر یونی به شکل غلیظ (100٪) است، که به دلیل خاصیت غیر زرد شدن، برای پایان دادن به ویژه کالاهای سفید استفاده می شود. به راحتی به شکل خمیری به غلظت دلخواه تبدیل می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>