اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سدیم سولفات

سدیم لوریل سولفات (SLS) یک ماده پاک کننده و کف کننده ارزان و بسیار موثر است. این عنصر در طیف گسترده ای از محصولات مراقبت شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در غلظت های بسیار بالاتر در محصولات صنعتی مانند صابون کارواش، چربی زدای موتور و پاک کننده های کف استفاده می شود. در ادامه به سایر کاربردهای این ماده شیمیایی اشاره می کنیم.

کاربرد در داروسازی

حل شدن میسلی روشی عالی برای افزایش حلالیت داروها در محیط های آبی است. در غلظت های بالاتر از غلظت بحرانی میسل (CMC)، میسل ها تشکیل می شوند و می توانند حلالیت آبی ظاهری داروهای کم محلول را افزایش دهند. سدیم لوریل سولفات (SLS) یکی از عوامل حل کننده رایج در علوم دارویی است.بررسی حلالیت در آب داروها در حضور سورفکتانت ها و ایجاد رابطه بین حلالیت دارو در حضور SLS موضوع مهمی در پیش بینی و درک مکانیسم انحلال است. اکثر داروها افزایش قابل توجهی در حلالیت با استفاده از (0.5٪) SLS نشان می دهند.

کاربرد در شامپو

سدیم لوریل سولفات با هدف ایجاد کف برای از بین بردن چربی و کثیفی از موهای شما در شامپوها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شامپوی شما به راحتی زیر دوش کف می کند به دلیل سولفات به کار رفته در فرمولاسیون آن است.از دیدگاه شیمیایی، سولفات ها سورفکتانت هستند و وظیفه آنها کاهش سطح کشش سطحی بین شامپو و پوست شما است. سورفاکتانت ها به مواد فعال موجود در شامپو اجازه می دهد تا کار موثرتری برای تمیز کردن کثیفی، چربی و پوست مرده روی سر و موهای شما انجام دهند.

سولفات ها در محصولات مختلفی از شامپو گرفته تا مایع ظرفشویی و شوینده های لباسشویی یافت می شوند. هنگامی که در شامپو استفاده می شود، موادی مانند سدیم لوریل سولفات اساسا تأثیرات شامپو را تقویت می کند و به آن اجازه می دهد تا آلودگی هایی که موهای شما را چرب و کثیف می کنند از بین ببرد.

سولفات ها از این نظرخوب هستند که شامپو را بسیار موثرتر می کنند. با این حال، آنها بد هستند به این معنا که می توانند تأثیر زیادی روی پوست سر و موهای شما داشته باشند و در نتیجه باعث از بین رفتن بیش از حد پروتئین ها و روغن های طبیعی می شوند.

کاربرد در خمیردندان

عملکرد اصلی خمیردندان ها تمیز کردن دندان ها از طریق از بین بردن بقایای مواد غذایی، حذف پلاک های دندانی و لکه ها است. اکثر خمیردندان ها علاوه بر یک ماده ساینده حاوی مواد شوینده ای هستند تا با افزایش نفوذ به فضاهای بین دندانی و تسهیل حذف پلاک و لکه، عملکرد پاک کنندگی را بهبود می بخشد.

در حالت ایده آل، یک شوینده باید خاصیت کف کنندگی و پاک کنندگی مناسب داشته باشد، با سایر مواد سازگار باشد و بر طعم آن تأثیری نگذارد. همچنین باید در غلظت مورد استفاده غیر سمی و برای بافت های دهان تحریک کننده نباشد.سدیم لوریل سولفات یکی از رایج ترین شوینده های موجود در فرمولاسیون خمیردندان است. این ترکیب با میل ترکیبی بالا برای پروتئین ها و فعالیت ضد باکتریایی به حذف رسوبات پلاک و جلوگیری از لکه های دندانی کمک می کند.

کاربرد در صنایع

SLS یک سورفکتانت است که به عنوان یک بازدارنده خوردگی در کنترل خوردگی فولاد در محلول آبی حاوی 60 ppm کلر استفاده می شود.SLS دارای قدرت شویندگی، امولسیون و کف کنندگی عالی است، می تواند به عنوان شوینده و مواد کمکی نساجی استفاده شود و همچنین به عنوان سورفکتانت آنیونی، عوامل اطفاء حریق معدنی، مواد کف کننده برای کپسول های آتش نشانی و به عنوان امولسیون کننده استفاده می شود.

سدیم دودسیل سولفات یک ماده متداول در ساخت چربی گیرهای موتور، شوینده های ماشین لباسشویی با قدرت صنعتی، لاستیک های مصنوعی، رزین ها و پلاستیک ها است.به عنوان یک سورفکتانت بسیار موثر، سدیم لوریل سولفات به طور گسترده ای برای از بین بردن لکه های چرب و باقی مانده های مختلف استفاده می شود. با به دام انداختن روغن و کثیفی کار می کند و باعث می شود آنها به راحتی شسته شوند.

کاربرد در صنایع غذایی

از دیگر کاربردهای سدیم لوریل سولفات می توان به کاربرد آن به عنوان افزودنی غذایی اشاره کرد. گل ختمی، تخم مرغ خشک و پودرهای نوشیدنی خشک از جمله محصولاتی هستند که معمولا می توان این ترکیب را به عنوان قوام دهنده یا امولسیفایر در آنها یافت.عوامل امولسیون کننده و سورفکتانت های آنیونی مانند SLS برای کیک، نوشیدنی، پروتئین، میوه، آب میوه، روغن خوراکی و غیره نیز استفاده می شوند.

کاربرد در آزمایشگاه

سدیم دودسیل سولفات پلی آکریل آمید الکتروفورز ژل یا SDS-PAGE یک روش آزمایشگاهی رایج است که در آن پروتئین ها بر اساس اندازه آنها با عبور پروتئین ها از طریق یک ماتریس پلی آکریل آمید با اعمال میدان الکتریکی در سراسر ماتریس جدا می شوند.

SLS با برهم زدن پیوندهای غیرکووالانسی در پروتئین ها عمل می کند و در نتیجه آنها را دناتوره می کند و باعث می شود مولکول ها شکل اصلی خود را از دست بدهند. این عمل به طور موثر یک بار منفی به پروتئین وارد می کند که متناسب با جرم پروتئین است.

این بار منفی جدید به طور قابل توجهی بیشتر از بار اصلی پروتئین است در نتیجه دافعه الکترواستاتیکی که با اتصال SDS ایجاد می شود باعث می شود پروتئین ها به شکل میله ای باز شوند.این ترکیب گاهی اوقات به عنوان ماده اولیه برای اصلاح مواد استفاده می شود. به عنوان افزودنی در تجزیه و تحلیل الکتروفورز مویین نیز کاربرد دارد و به طور کلی به عنوان محلول مولر استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>