اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سولفات

سدیم لوریل سولفات یک سورفکتانت آنیونی و یک نماینده معمولی برای سورفاکتانت مبتنی بر سولفات است. این ترکیب با نام های AS، K12، سولفات الکل کوکو، سدیم لوریل سولفات و عامل کف کننده نیز شناخته می شود. محصولات تجاری آن معمولا به صورت پودر کریستالی سفید تا زرد روشن هستند. این ترکیب غیر سمی، کمی محلول در الکل، نامحلول در کلروفرم و اتر، محلول در آب و کمپلکس آنیونی و غیریونی خوبی تولید می کند.

SLS خاصیت امولسیون پذیری، کف کنندگی، نفوذ کنندگی، آلودگی زدایی و پخش کنندگی خوبی دارد. این ماده به وفور در فوم ها به کار می رود و به سرعت زیست تخریب پذیر است و حلالیت آن نزدیک به الکل چرب پلی اکسی اتیلن اتر سدیم سولفات است. این ترکیب به آب های قلیایی و سخت حساس نیست اما پایداری آن در شرایط اسیدی از سولفونات عمومی پایین تر است.

مدرکی دال بر سرطان زا بودن این محصول وجود ندارد، اما دوزهای بالا ممکن است پوست را تحریک کند. با این حال، در محصولات آرایشی- بهداشتی عمومی غلظت آن زمانی که به عنوان عامل کف کننده استفاده می شود بسیار محدود است و مطابق با استانداردهای ملی است پس جای نگرانی نیست.

سدیم لوریل سولفات جزء اصلی مواد شوینده است. معمولا در فرآیند استخراج DNA برای جداسازی DNA پس از دناتوره شدن پروتئین استفاده می شود. این ترکیب اغلب به اشتباه به عنوان سدیم دودسیل سولفونات خوانده می شود. به طور گسترده ای به عنوان عامل کف کننده در خمیر دندان، صابون، ژل دوش، شامپو، مواد شوینده و لوازم آرایشی استفاده می شود. در واقع 95 درصد محصولات مراقبت شخصی و پاک کننده های خانگی حاوی سدیم لوریل سولفات هستند.

اخیرا به عنوان یک سورفکتانت در واکنش های تشکیل هیدرات گاز یا هیدرات متان نیز کاربرد پیدا کرده است و سرعت تشکیل آن را تا 700 برابر افزایش می دهد.SLS با اکسید کننده های قوی و مواد کاتیونی و اسیدهایی با pH کمتر از 2.5 ناسازگار است. نمک های بازی مانند SLS معمولا در آب محلول هستند. محلول های به دست آمده حاوی غلظت های متوسطی از یون های هیدروکسید هستند و pH آنها بیشتر از 7.0 است.

آنها به عنوان باز واکنش نشان می دهند تا اسیدها را خنثی کنند. این خنثی سازی ها گرما تولید می کنند اما کمتر یا به مراتب کمتر از خنثی سازی بازهای دیگر است. آنها معمولا به عنوان عوامل اکسید کننده یا کاهش دهنده واکنش نشان نمی دهند اما چنین رفتاری غیرممکن نیست.

سدیم لوریل سولفات با سورفکتانت های کاتیونی واکنش نشان می دهد که باعث از دست دادن فعالیت آن می شود ولی حتی در غلظت های بسیار کم باعث ایجاد رسوب نمی شود. برخلاف صابون ها با اسیدهای رقیق و یون های کلسیم و منیزیم سازگار است.

سدیم لوریل سولفات با نمک های یون های فلزی چند ظرفیتی مانند آلومینیوم، سرب، قلع یا روی ناسازگار است و با نمک های پتاسیم رسوب می کند. محلول های سدیم لوریل سولفات ( pH 9.5 تا 10.0) برای فولاد ملایم، مس، برنج، برنز و آلومینیوم خورنده ملایمی هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>