اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سولفات

سدیم لوریل سولفات (SLS) یک صابون مصنوعی یا سورفکتانت است که معمولا از روغن نارگیل، روغن هسته خرما یا نفت ساخته شود. این ترکیب در شوینده ها کف ایجاد می کند و در از بین بردن چربی و کثیفی از لباس ها و سطوح بسیار موثر است. سدیم لوریل سولفات ارزان و کاملا زیست تخریب پذیر است.

SLS یک عنصر رایج در مواد شوینده لباس، صابون ظرفشویی، شامپو و خمیر دندان است. این ماده همچنین در پاک کننده های ساخته شده توسط شرکت های تولید کننده محصولات طبیعی، از جمله مواد شوینده لباسشویی، صابون ظرفشویی و خمیردندان مورد استفاده قرار می گیرد. SLS همچنین در پوشش برخی داروها وجود دارد تا به حل شدن آنها پس از بلعیدن کمک کند.

SLS یک سورفاکتانت آنیونی است که در محصولات خانگی مانند خمیر دندان، شامپو، فوم های اصلاح و حمام به دلیل اثر غلیظ کننده و توانایی آن در ایجاد کف استفاده می شود. این مولکول دارای یک انتهای 12 کربنی است که به یک گروه سولفات متصل است و به مولکول خاصیت آمفی فیلیک مورد نیاز یک شوینده را می دهد.

این ترکیب با استری کردن اسید سولفوریک با دودکانول (لوریل الکل، (C12H25OH و سپس خنثی سازی با کربنات سدیم تهیه می شود. SLS هم در صنعت و هم در لوازم آرایشی - بهداشتی استفاده می شود. این ترکیب مانند تمام سورفکتانت های شوینده (از جمله صابون ها)، چربی های پوست را از بین می برد و می تواند باعث تحریک پوست و چشم شود.

SLS با اتوکسیلاسیون به سدیم لورت سولفات (که به آن سدیم لوریل اتر سولفات نیز می گویند، SLES) تبدیل می شود که بر روی پوست اثر تحریک کنندگی کمتری دارد، احتمالا به این دلیل که به اندازه ترکیب غیراتوکسیله دناتوره کننده پروتئین ها نیست.

سدیم لوریل سولفات جزء اصلی مواد شوینده است. معمولا در فرآیند استخراج DNA برای جداسازی DNA پس از دناتوره شدن پروتئین استفاده می شود. این ترکیب اغلب به اشتباه به عنوان سدیم دودسیل سولفونات خوانده می شود. به طور گسترده ای به عنوان عامل کف کننده در خمیر دندان، صابون، ژل دوش، شامپو، مواد شوینده و لوازم آرایشی استفاده می شود. در واقع 95 درصد محصولات مراقبت شخصی و پاک کننده های خانگی حاوی سدیم لوریل سولفات هستند.

این دو ترکیب معمولا در محصولات زیبایی یافت می شوند و به دلیل تفاوت جزئی در املا به راحتی اشتباه گرفته می شوند، اما تفاوت قابل توجهی بین این دو ماده وجود دارد. آنها به طور مشابه عمل می کنند به این معنا که هر دو ماده باعث ایجاد ایجاد کف در محصولات می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>