اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متان

ماده ای که پیش تر به آن اشاره شد یکی از ارزشمند ترین منابع انرژی در دسترس می باشد. تولید گاز متان علاوه بر خالص سازی گاز طبیعی و پالایش نفت می تواند از طریق بیوگاز یا همان تجزیه شدن مواد آلی گیاهی در شرایط بی هوازی انجام گیرد. موادی که می توان از آن ها بیوگاز تولید کرد: کود های شیمیایی، بقایای مواد گیاهی، پسماندهای شهری و… هستند. تولید این گاز به صورت خالص را می توان توسط تقطیر جز به جز انجام داد زیرا دمای جوش هیدروکربن های مختلف با هم فرق دارد و با تقطیر جز به جز به آسانی جدا می شوند.

یکی دیگر از منابع تولید گاز متان تالاب ها هستند. وقتی بقایای مواد آلی به کف مرداب می رسند در آنجا در شرایط بدون هوا توسط باکتری های بی هوازی تجزیه و در حین این کار، این گاز تولید می شود. به دلیل ایجاد این ماده از مواد بیولوژیک طی فآیندهای بی هوازی، برآن نام بیوگاز هم نهاده اند. درواقع این میکروارگانیسم ها هستند که در مرداب گاز تولید می کنند.

توجه
البته تمام گاز های تولید شده در مرداب گاز متان نیست و تنها 60 تا 70 درصد آن را گاز متان تشکیل می دهد که البته این عالی است، زیرا این روش از تولید این گاز در دسته ی منابع تجدید پذیر انرژی قرار می گیرد و روش های تولید آن با روش های بیولوژیک می توانند در آینده جایگزین تولید متان از طریق استخراج منابع تجدید ناپذیر باشند.

بویی که در مرداب گاها به مشام می رسد گاز متان نیست چون این گاز بی بوست، بلکه در ترکیب گاز مرداب ماده ی دیگری به نام سولفید هیدروژن وجود دارد که هم سمی است و هم بو دارد، این بو در سیستم فاضلابی هم به مشام می رسد. اما مقدار این ماده در گاز مرداب کم است.اعماق اقیانوس ها و دریاها که عاری از اکسیژن هست نیز می تواند محل مناسبی برای تولید گاز اشاره شده، در حضور باکتری های بی هوازی باشد.

یکی از روش های دفع زباله به نام کمپوست نیز می تواند منجر به تولید این گاز شود.معادن ذغال سنگ نیز می توانند یکی دیگر از منابع تولید این گاز باشند. منابع ذغال سنگ به عنوان سوخت فسیلی منبعی از گاز متان را در زیر خود نهفته دارند.اما همچنان نفت و گاز بزرگ ترین منبع تولید انبوه گاز متان است. گاز متان به دلیل آزاد سازی کمتر دی اکسید کربن در هنگام سوختن نسبت به بقیه ی هیدروکربن ها مصرف بیشتری دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>