اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زیرکونیا

فلز زیرکونیوم با استخراج چند مرحله ای به دست می آید. در ابتدا، زیرکون در کوره برقی با کک واکنش می دهد و هیدروکربن های زیرکونیوم تولید می کند و سپس با کلرینه ها تولید تتراکلرید زیرکونیوم می کند. فرآیند تولید تتراکلرید زیرکونیوم شامل کاهش تتراکلرید با قرار دادن فلز منیزیم در یک گاز بی اثر برای به دست آوردن زیرکونیوم اسفنجی است.

فلز زیرکونیوم با خلوص بالا را می توان با تفکیک حرارتی توسط ترکیب یدید تصفیه کرد. در این فرآیند، بخارات فلز و ید با دمای 200 درجه سانتی گراد واکنش نشان می دهند و عنصر ید آزاد را به اتصال دهنده ها می فرستند و زیرکونیوم را به شکل ید آزاد از اکثر ناخالصی ها جدا می کنند. در حدود دمای 1300 درجه سانتی گراد، ید بر روی یک رشته گرم شده متصل به زیرکونیوم بسیار تصفیه شده جدا می شود و محصول به دست آمده را شمش زیرکونیوم می نامند.

اکنون بیش از 90٪ پودر و فلز زیرکونیوم در تولید انرژی هسته ای استفاده می شود زیرا زیرکونیوم دارای سطح مقطع جذب نوترون پایین است و در برابر خوردگی در راکتورهای اتمی بسیار مقاوم است، به شرطی که حاوی عنصر هافنیوم نباشد. علاوه بر این، از پودر و فلز زیرکونیوم در ساخت چدن، فولاد و ابزارهای جراحی و همچنین در لامپ های قوس، آتش بازی، لحیم کاری ویژه، رنگدانه های پلاستیکی و غیره استفاده می شود.

فلز زیرکونیوم پودر شده به عنوان "گیرنده" در لوله های حرارتی استفاده می شود که پس از تخلیه و دفع باقی مانده گاز باقیمانده را جذب می کند. این فلز، به صورت رشته یا پشم، به عنوان فیلتر نیز استفاده می شود. شمش را می توان در پوشش ظروف واکنش، خالص یا آلیاژی استفاده کرد. این فلز همچنین به عنوان پوشش برای پمپ ها و سیستم های لوله کشی در فرآیندهای شیمیایی استفاده می شود. همچنین آلیاژهای ابررسانایی زیرکونیوم و نیوبیوم در میدان مغناطیسی 6.7T استفاده می شود.

فلز زیرکونیوم عمدتا در صنایع راکتور شیمیایی و هسته ای و همچنین در سایر صنایعی که به مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر درجه حرارت بالا، خواص همجوشی خاص یا جذب نوترون ویژه نیاز دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. در ایالات متحده، حدود 8٪ از کل مصرف فلز زیرکونیوم در این صنایع استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علیرضا غلامی :
سلام معدندار هستم زیرکونیوم تا چند پی پی ام ارزش اقتصادی دارد. بالا ۲۰۰ پی پی ام باشه خریدار سراغ دارید.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>