اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پتاسیم

اگرچه این ترکیب توسط FDA و EFSA بی خطر تأیید می شود، ممکن است عوارض جانبی احتمالی وجود داشته باشد و بحث بر سر این است که ممکن است برخی از مشکلات سلامتی را ایجاد کند.علائم آلرژی مانند تحریک پوست و چشم در برخی از افرادی که به سوربات پتاسیم حساسیت دارند، به ویژه از محصولات آرایشی و بهداشتی و شخصی رخ می دهد.

هیچ اثبات محکم بودن سمیت ژنی این ترکیب وجود ندارد اما یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که یک نمک سوربات دیگر - سوربات سدیم ممکن است در بالاترین غلظت ها برای لنفوسیت های خون محیطی انسان ژنوتوکسیک باشد.این ماده سرطان زا نیست اما در مطالعات گفته شده است که سوربات سدیم به دلیل اثرات جهش زایی و ژنوتوکسیک ممکن است باعث سرطان شود.

مصرف زیاد این ترکیب (> 25 میلی گرم در کیلوگرم) ممکن است منجر به تجزیه DNA و سایر عوارض جانبی شود. این ترکیب به طور کلی در دوران بارداری ایمن در نظر گرفته می شود، اما بهتر است برای استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.طبق ارزیابی های بررسی شده توسط مواد آرایشی و بهداشتی (CIR)، سوربات پتاسیم به عنوان یک ماده ایمن در محصولات بهداشت شخصی و محصولات آرایشی قلمداد می شود.

بررسی ها نشان داد افرادی از سوربات پتاسیم در سطح 10٪ استفاده می کنند که بسیار بالاتر از غلظت های مورد استفاده در مواد آرایشی است حتی در این سطح هیچ تحریکی برای چشم ایجاد نمی کند و فقط پوست را به آرامی تحریک می کند. مطالعات بیشتر همچنین تأیید کرده اند که این ترکیب یک ماده نگهدارنده بی خطر است.

این ترکیب یک ماده نگهدارنده رایج است. وقتی آن را از فروشگاه خریداری می کنید، احتمالاً به صورت پودر غلیظ است. برای استفاده از آن ابتدا باید آن را به صورت محلول 25 درصد رقیق کنید. از آنجا که این ماده نگهدارنده است شما می توانید محلول آماده شده را بدون اینکه خراب شود به طور نامحدود در یک ظرف نگهداری کنید و می توانید از آن در پخت و پز خود استفاده کنید تا ماندگاری مواد غذایی افزایش یابد.

برای تهیه محلول 25% بطری مورد نظر را با 3 فنجان آب گرم پر کنید و یک فنجان سوربات پتاسیم را اندازه بگیرید و آن را در آب بریزید. آب و سوربات پتاسیم را کاملا با قاشق مخلوط کنید تا تمام پودر حل شود. درب بطری را ببندید و به مدت نامحدود در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید. این محلول 25 درصد شماست که برای نگهداری مواد غذایی استفاده خواهید کرد. از این مخلوط برای هر 1 کیلوگرم ماده غذایی 1 قاشق چایخوری استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>