اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روی

چندین عنصر فلزی با ترکیب آلیاژها، ماده ای با مقاومت و استحکام بیشتری در برابر خوردگی ایجاد می کنند. از روی معمولاً برای این منظور استفاده می شود و آلیاژهای روی کاربردهای متنوعی دارند. از برنج، متداول ترین آلیاژ روی، در ساخت و ساز و ساخت وسایل ریخته گری مانند آلات موسیقی استفاده می شود. برنج از ترکیب روی و مس ساخته می شود.روی اغلب جزئی از آلیاژهای نیکل و مس است که به نقره نیکل معروف است و برای ساخت ظروف نقره مورد استفاده قرار می گیرد. نام نقره نیکل نام غلطی است، زیرا این آلیاژ فاقد نقره است.

روی، چه به شکل پودر باشد و چه به اشکال دیگر کاربردهای زیادی دارد. این ماده عمدتا در گالوانیزه سازی به عنوان ماده ضد خوردگی در فولاد استفاده می شود. در ریخته گری قطعات دقیق، در ساخت برنج، در ساختن رنگ در پزشکی و لوازم آرایشی و به عنوان عناصر غذایی برای حیوانات، گیاهان و انسانها استفاده می شود. بسته به نوع کاربرد، روی ممکن است به صورت اکسید روی، سولفید روی، آلیاژ روی، کلرید روی، کربنات روی، فسفات روی و کرومات روی تولید شود.

روی همچنان مانند هزاران سال پیش در تولید آلیاژ برنج و برنز استفاده می شود. استفاده مدرن تراز این فلز در باتری های الکتریکی است، باتری های قلیایی درون خود پودر روی دارند.بیش از نیمی از روی که امروزه استفاده می شود، برای گالوانیزه کردن (پوشاندن) فلزات دیگر مانند آهن و فولاد است. پوشش محافظ روی باعث کند شدن زنگ زدگی یا خوردگی فلزات می شود.اگر به تیرهای فلزی استفاده شده در حصارهای زنجیری یا نرده دستی در فضای باز نگاه کنید، می توانید پوشش محافظ این فلز را مشاهده کنید.

ترکیبات روی کاربردهای گوناگونی دارند به عنوان مثال، کلرید روی غالباً به عنوان یک ماده ضد حریق شیمیایی به چوب اضافه می شود و یا از سولفید روی در لامپ های فلورسنت استفاده می شود (لامپی که نور ماورا بنفش را به نور مرئی تبدیل می کند).از اکسید روی به عنوان رنگدانه سفید در ساخت رنگ ها استفاده می شود، از این اکسید در کرم های ضد آفتاب نیز استفاده می شود.

بیشتر کرم های ضد آفتاب ابتدا سفید به نظر می رسند اما وقتی روی پوست مالیده می شوند، روشن می شوند زیرا اکسید روی از نانو ذرات ریزی تشکیل شده است، همچنین نگرانی هایی وجود داشت که این نانوذرات خطرناک باشند، اما یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که این ذرات ریز به پوست نفوذ نمی کنند و به سلول های پوست آسیب نمی رسانند.در صنعت دامداری از آب حاوی اکسید روی برای جلوگیری یا درمان اگزمای صورت در گوسفندان و گاوها استفاده می شود، این یک بیماری است که به کبد حیوان آسیب می رساند. حیوانات همچنین می توانند روی را به صورت قرص یا در آب آشامیدنی خود دریافت کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مصطفی سرشوق:
سلام ممنون از درج مطالب کامل واموزنده شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>