اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منگنز

باتری ها مهم ترین کاربرد غیر متالورژی پودر منگنز به شکل دی اکسید منگنز می باشد که به عنوان دپولاریزر در باتری های سلول خشک استفاده می شود. عملکرد دی اکسید منگنز در باتری ها، اکسید کردن هیدروژن و تشکیل آب است. سلول باتری Leclanché، که برای اولین بار در سال 1868 ساخته شد از این فرآیند استفاده می کند و از دی اکسید منگنز به عنوان ضدعفونی کننده استفاده کرده است.

باتری های قلیایی که در دهه 1950 به بازار عرضه شدند، نوعی باتری اولیه بودند که به واکنش بین روی و دی اکسید منگنز (Zn / MnO2) وابسته بودند. سلول باتری دیگری که به طور خاص برای کاربردهای نظامی استفاده می شود، سلول کلرید منیزیم - دی اکسید منگنز است.

از پودر دی اکسیدهای منگنز که به صورت طبیعی (NMD) وجود دارد می توان در سلول های استاندارد دیگر نیز استفاده کرد. گریدهای پودر دی اکسید منگنز بهبود یافته مورد نیاز در سلول های با کارایی بالا به صورت مصنوعی به دست می آید. محصولات به دست آمده به نام فرآیندهای استفاده شده نامگذاری می شوند. EMD یا دی اکسید منگنز الکتروشیمیایی از طریق الکترولیز ساخته می شود. CMD یا دی اکسید منگنز شیمیایی توسط یک فرآیند کاملا شیمیایی تولید می شود. کشورهای عمده تولید کننده MnO2 طبیعی، غنا، برزیل، چین، مکزیک و هند هستند.

پتاسیم پرمنگنات که از ترکیبات مهم پودر منگنز می باشد در بسیاری از زمینه های شیمیایی کارایی دارد. به عنوان مثال، پرمنگنات یک عامل اکسید کننده قوی در صنایع شیمیایی است و در تجزیه و تحلیل کمی و در پزشکی استفاده می شود.همچنین از پرمنگنات پتاسیم برای تصفیه آب آشامیدنی و تصفیه فاضلاب استفاده می شود، از این پودر به عنوان ضد عفونی کننده برای درمان بیماری های پوستی نیز استفاده می شود.

یکی دیگر از کاربردهای مهم پودر منگنزساخت ترکیب Maneb (منگنز-اتیلن بیس دی تیوکاربامات) است، یک ترکیب آلی-شیمیایی که به عنوان یک قارچ کش کشاورزی به فروش می رسد و به طور گسترده ای برای کنترل بیماری های محصول و غلات، کپک زدگی در انگور، دلمه در درختان میوه مانند موز استفاده می شود. سولفات منگنز به عنوان محصول نهایی در کودها و خوراک دام و به عنوان یک محصول میانی در صنایع شیمیایی کاربرد گسترده ای دارد.

از پودر دی اکسید منگنز همچنین در خشک کردن رنگ های سیاه و در تهیه اکسیژن و کلر استفاده می شود. این ماده همچنین به عنوان یک کاتالیزور در تولید طعم دهنده های مصنوعی مانند وانیل و به عنوان یک ماده اکسید کننده در تصفیه سنگ معدن اورانیوم برای تولید کنسانتره اکسید نیز عمل می کند. از ترکیبات پودر منگنز در رنگ آمیزی سرامیک و شیشه نیز استفاده شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>