اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سلنیم

سلنیوم یک عنصر نادر است و هیچ کارخانه مستقلی برای تولید سلنیوم در جهان وجود ندارد. به طور کلی، سلنیوم با الکترولیز مس و نیکل به دست می آید. روش های زیادی برای بازیابی و تصفیه سلنیوم و تلوریم از گل آند الکترولیتی مس وجود دارد که عبارتند از:

شستشوی فشار اکسیداتیو سوزاننده، برشته شدن اکسیداتیو و شستشوی دمای بالا، برشته شدن اکسیداتیو در دمای پایین، شستشوی اسید سولفوریک رقیق و غیره. برای کاهش سلنیوم بیشتر از دی اکسید گوگرد استفاده می کنند.

گاز دی اکسید گوگرد برای بدن انسان و محیط زیست و میزان بازیابی و خلوص سلنیوم بسیار مضر است. با استفاده از H2O2 به عنوان اکسید کننده، سلنیوم را در یک محلول اسیدی ضعیف اکسید کرده، pH را در مقدار معینی نگه می دارند تا سلنیوم را پس از جداسازی به صورت جامد از مایع جدا کنند.عنصر سلنیوم در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می شود. طبق اطلاعات موسسه ملی بهداشت (NIH)، غذاهای دریایی و گوشت های اعضای بدن حیوانات غنی ترین منابع هستند.

مواد غذایی دیگری که حاوی سلنیوم هستند شامل گوشت ماهیچه، غلات و محصولات لبنی است. بعضی اوقات در آب آشامیدنی نیز به مقدار کم یافت می شود.مقدار عنصر سلنیوم موجود در خاک بر میزان سلنیوم موجود در مواد غذایی که در آن کشت می شود تأثیر می گذارد، اگرچه PH خاک و سایر موارد نیز در میزان سلنیوم نقش دارند.

از سلنیوم به غیر از مصارف پزشکی و انسانی در صنایع مختلف نیز بسیار استفاده می شود. از این فلز برای رنگ آمیزی و بی رنگ سازی شیشه استفاده می شود. هنگامی که در شیشه و مینا استفاده می شود، می تواند رنگ قرمز عمیق را ایجاد کند. همچنین برای ساخت تونر عکاسی، سل های عکس و نورسنج برای دوربین ها استفاده می شود. همچنین به فولاد ضد زنگ نیز اضافه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>