اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلزات

تلاش های متعددی به منظور ساخت عنصر 118 جدول تناوبی در طی سالیان انجام شد، اما این تلاش ها تا سال 2005 میلادی بی نتیجه بود. مثلا، محققان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور کالیفرنیا در سال 1999 میلادی، کشف عناصر 116 و 118 جدول تناوبی را اعلام کرده بودند. اما یکسال بعد، مدیر آزمایشگاه اعلام کرد که یکی از دانشمندان (یعنی ویکتور نینوف (Victor Ninov)) این نتایج را جعل کرده است. از این رو، ادعای کشف عناصر شماره 116 و 118 پس گرفته شد و آنها عذر خواهی کردند.

مشاهده واپاشی واقعی اتم های اوگانسون برای اولین بار در سال 2002 میلادی، به صورت مصنوعی در موسسه مشترک تحقیقات هسته ای JINR دوبنای روسیه گزارش شده است. در این فرآیند، یک تیم مشترک از دانشمندان روسی و آمریکایی به سرپرستی یوری اوگانسیان  عنصر جدید را مشاهده کردند. این کشف بلافاصله اعلام نشد. در واقع اعلام آن تا پس از آزمایش تاییدی در سال 2005 میلادی و با هدف تولید اتم های اوگانسون بیشتر به تعویق افتاد. در نهایت گروه دوبنا- لیورمور در سال 1006 میلادی اهداف کالیفرنیم را با هسته های کلسیم بمباران کردند. بدین شکل ایزوتوپ 294 عنصر 118 را به دست آوردند.

در سال 2011 میلادی، انجمن بین المللی شیمی محض و کاربردی یا همان آیوپاک (IUPAC)، نتایج همکاری تیم دوبنا- لیورمور در سال 2006 میلادی را مورد بحث و بررسی قرار داد. نتیجه گرفته شد که سه مورد گزارش شده برای ایزوتوپ های عنصر 118، فراوانی داخلی خیلی خوبی دارند. اما در واقع هیچ لنگری برای هسته مشخصنمی باشد تا در حد معیار اکتشاف بتواند خود را نشان دهد. در نهایت در سال 2016 میلادی، عنصر جدید به رسمیت شناخته شد.

ا استفاده از سیستم عناصر پیش بینی شده توسط مندلیف، عنصر اوگانسون با نام های اکا- رادون یا اکا- اماناتیون (اماناتیون نام قدیمی رادون است) شناخته می شد. در سال 1979 میلادی، آیوپاک تصمیم گرفت که تا زمانیکه عنصر فوق کشف و تایید نشده است، آن را در جدول تناوبی با نام سیستماتیک معرفی کند. بنابراین، آیوپاک نام موقت یونونوکتیم یا آن ان اکتیم و نماد Uuo را برای این عنصر تا وقتیکه یک تصمیم نهایی برای نامگذاری آن گرفته شود، انتخاب کرد. جالب است بدانید که بیشتر دانشمندان، عنصر فوق را با نام های عنصر 118، E118 و یا حتی 118 می شناختند.

محققان برکلی ابتدا نام گیورسیم با نماد شیمیایی (Gh) را به افتخار آلبرت گیورسو (Albert Ghiorso) عضو برجسته تیم تحقیقاتی در نظر گرفته بودند. در سال 2007 میلادی، رئیس موسسه دوبنای روسیه عنوان کرد که دو نام را برای عنصر جدید انتخاب کرده است. یکی نام فلایوریم (flyorium) به افتخار گئورگی فلیرف (Georgy Flyorov)، موسس آزمایشگاه تحقیقاتی در دوبنا و همچنین نام مسکوویم (moscovium) به منظور شناساندن استان مسکو، جایی که آزمایشگاه دوبنا در آن قرار دارد. این دو نام بعد ها برای عناصر شماره 114 و 115 انتخاب شد.

تیم کاشفان عنصر 118، نام اوگانسون را به افتخار فیزیکدان هسته ای روسی- آمریکایی یعنی یوری اوگانسیان پیشنهاد دادند. این دانشمند نقشی کلیدی در کشف عناصر جدید و سنگین جدول تناوبی داشته است. جالب است بدانید که این دومین باری است که نام یک عنصر از روی اسم یک دانشمند زنده گرفته می شود (اولین بار، عنصر سیبورگیم بود). در نهایت و در سال 2016 میلادی، مجمع آیوپاک واژه اوگانسون را به عنوان نام رسمی این عنصر تایید کرد. دقت داشته باشید که پایان دادن نام عنصر به -on به جای -ium، در مطابقت با موقعیت عنصر در گروه گاز نجیب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>