اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلزات

عنصر اوگانسون تا به امروز تنها به مقدار بسیار کم و در حد تنها 3 یا 4 اتم تهیه شده است. حتی این تعداد اتم نیز به سرعت به دیگر عناصر تجزیه می شوند. بنابراین، عنصر جدید هنوز کاملا برای ما شناخته شده نیست. به عبارت دیگر، عنصر اوگانسون به اندازه ای پایدار نیست که بتوان بر روی آن آزمایش انجام داد.

از این رو، اطلاعات کمی در مورد شکل ظاهری و یا حتی خواص فیزیکی و شیمیایی آن وجود دارد. با این وجود، تعدادی پیش بینی و نتایج تجربی اولیه درباره خواص آن انجام شده است. به عنوان مثال، پیش بینی می شود که عنصر اوگانسون احتمالا برخلاف دیگر عناصر گروه 18، گاز نجیب نباشد. در حقیقت به دلیل اثرات نسبیتی، به عنوان یک جامد شناخته شود.

خصوصیات ویژه اوگانسون از ساختار اتمی آن ناشی می شود. همانطور که مشخص است، اوربیتال p لایه آخر در این عنصر در حال پر شدن است. با توجه به آرایش الکترونی آن مشخص است که هشت الکترون در دورترین لایه الکترونی اوگانسون وجود دارد. از آنجاییکه لایه ظرفیت کاملا با هشت الکترون پر شده است، بنابراین انتظار داریم که این عنصر نیز مانند همولوگ های سبکترش در گروه گاز های نجیب، نسبت به اکثر واکنش های شیمیایی بی اثر باشد.

در حالی که پیش بینی ها نشان می دهد که این عنصر، به دلیل اثرات نسبیتی نسبت به سایر عناصر گروه 18، بسیار فعال است. محاسبات نظری نشان داده است که اوگانسون به حدی فعال است که نمی توان آن را یک گاز نجیب دانست. لازم به ذکر است که اوگانسون در حال حاضر تنها عضو مصنوعی و سنتزی گروه 18 است.

فلز اوگانسون در بلوک- p جدول تناوبی عناصر قرار دارد. همچنین، پانزدهمین و در واقع آخرین عنصر سری فرا اکتینیدی نیز محسوب می شود. همانطور که بیان شد، این عنصر در دسته عناصر ابر سنگین قرار گرفته است. عناصر فوق سنگین به عنصر هایی با اعداد اتمی بیشتر از عدد اتمی 103 گفته می شود. به بیان دیگر، این عنصر، سنگین ترین عنصر (دارای بزرگ ترین عدد اتمی و همچنین جرم اتمی) در میان عناصر کشف شده جدول تناوبی است.

به علاوه، به خاطر بالا بودن عدد اتمی (به منزله زیاد بودن تعداد پروتون ها)، نیرو های دافعه میان بار های مثبت بر نیروی هسته ای قوی غلبه نموده و پیش بینی می شود که هسته عنصر اگانسون شکلی شبیه به حباب داشته باشد. از دیگر ویژگی های عنصر اوگانسون می توان به موارد زیر اشاره کرد.حالت فیزیکی آن در دمای 25 درجه سلسیوس و فشار 1 اتمسفر احتمالا به صورت جامد است.دمای ذوب و دمای جوش این عنصر به ترتیب برابر با 52 ± 15 و 177 ± 10 درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

  • خاصت مغناطیسی عنصر اوگانسون نا مشخص است.
  • انتظار می رود که ساختار بلوری آن به شکل مکعبی وجوه پر یا ساختار مکعبی مرکز سطحی (fcc) باشد
  • این عنصر احتمالا آلوتروپ ندارد. در واقع آلوتروپ های آن نا شناخته هستند.
  • جرم اتمی اوگانسون برابر با 294 g/mol است.
  • چگالی آن نیز برابر با 6.6 - 7.4 g/cm3 پیش بینی می شود.
  • شعاع اتمی آن نیز 152 pm تخمین زده شده است.
  • یون های اوگانسون معمولا عدد اکسایش برابر با اعداد 0، -1، +1، +2، +4 و +6 را دارند. اعداد اکسایش 0، +2 و +4 متداول تر می باشند.
  • انرژی یونیزاسیون آن برابر با 860.1 kJ/mol است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>