اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سامانه های مکانیزه دستگاه های ذی ربط از جمله سامانه قرنطینه، سامانه GIS، سامانه هویت دام و سامانه بارنامه برخط تعریف شده است که جهت کارایی این سامانه ها، نیاز به همکاری و برگزاری جلسات هماهنگی و گفت و گو میان مجریان این سامانه ها است.

در نشست دبیران کمیسیون های برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانی موضوع ضوابط اختصاصی حمل ونقل و نگهداری دام زنده، بر شفاف سازی مفاد شیوه نامه و ضوابط مذکور و لزوم هماهنگی بین دستگاه های ذی ربط تأکید شد.

تأکید بر شفاف سازی مفاد شیوه نامه ضوابط حمل و نقل و نگهداری دام

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، فرامرز مداح عضو هیأت عامل و نماینده تام الاختیار رئیس این سازمان در امور فن آوری اطلاعات و سرمایه گذاری طی سخنانی اظهار داشت: با تأکیدات مقام معظم رهبری در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا، یکی از موضوعات مهم در دستیابی به موفقیت در این زمینه تبیین سیاست ها و شفاف سازی در اجرای ماده 2 دستورالعمل تبصره 4 الحاق ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد تا دستگاه های اجرایی با تعامل و همکاری و هماهنگی در این راستا اقدام کنند.

وی افزود: در این ماده قانونی و هم چنین مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سامانه های مکانیزه دستگاه های ذی ربط از جمله سامانه قرنطینه، سامانه GIS، سامانه هویت دام و سامانه بارنامه برخط تعریف شده است که جهت کارایی این سامانه ها، نیاز به همکاری و برگزاری جلسات هماهنگی و گفت و گو میان مجریان این سامانه ها است.

عضو هیأت عامل این سازمان بیان کرد: در سال 95 تفاهم نامه ای با سازمان دامپزشکی منعقد شد و بر اساس مفاد تفاهم نامه 83 قلم از کالاهای نیازمند گواهی بهداشتی دامپزشکی مشمول طرح شد ازجمله محمولات دام زنده و در صورتی که این گواهی اخذ نشود امکان صدور بارنامه برای ناوگان حامل دام وجود ندارد.

مداح تصریح کرد: به منظور صدور بارنامه ناوگان وانت بار از 3 سال گذشته، دستورالعملی تهیه شد و فرایندهای کنترل ناوگان و راننده مدنظر قرار گرفت که جهت اجرا نیازمند هماهنگی با سایر دستگاه های ذی ربط کنترلی و امکان برخورد قانونی با متخلفان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نصب سامانه هوشمند کنترل ناوگان (wim) در 11 نقطه کشور خبر داد و گفت: این سامانه خالی یا حامل بار بودن ناوگان را شناسایی می کند و در صورت تخلف با عاملین برخورد قانونی صورت می گیرد که براساس توافقات به عمل آمده تا پایان سال این نقاط به 35 نقطه افزایش می‌یابد و در نظر است در سال آینده تعداد این سامانه ها به 100 نقطه در جاده های کشور افزایش پیدا کند.

وی خواستار رسیدگی به وضعیت رانندگان مظنون به قاچاق کالا در کشور شد و خاطرنشان کرد: طولانی بودن روند رسیدگی به تایید قاچاق کالا و توقیف ناوگان، مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می کند که بعضاً هم تخلف به صاحب کالا و شرکت مربوط می شود، از این رو پرداخت خسارت به راننده نیازمند تدوین ضوابط و مقررات از سوی دستگاه های ذی ربط است.

این نشست به میزبانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد ونمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، سازمان جمع آوری فروش اموال تملیکی، وزارت اطلاعات ومدیران کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان های سراسر کشور در این نشست شرکت داشتند.

منبع: تین نیوز

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>