اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسپری خشک کن در صنایع:
اسپری خشک کن فرآیند خشک کردن با اسپری را می توان به چهار بخش تقسیم کرد: اتمیزه سازی مایع، مخلوط کردن قطرات، خشک شدن و حذف و جمع آوری ذرات خشک. اتمی سازی ممکن است با استفاده از نازل های یک سیال یا دو سیال یا با دستگاه های بخور دیسک در حال چرخش حاصل شود.

شیمی6

جریان گاز خشک کن ممکن است با توجه به حرکت قطرات همزمان یا خلاف جریان باشد. اختلاط خوب قطرات و گاز اتفاق می افتد و سرعت انتقال حرارت و جرم زیاد است. در رابطه با وسعتی که از سطح توسط اتمیزه ایجاد می شود، باعث سرعت تبخیر بسیار بالایی می شوند.

زمان اقامت قطره در خشک کن فقط چند ثانیه (5-30 ثانیه) است. از آنجا که این ماده در بیشتر اوقات در دمای لامپ مرطوب است، ممکن است از دمای بالای گاز از 1508 تا 2008 درجه سانتی گراد استفاده شود، حتی در مورد مواد قابل حرارت دادن.

به همین دلایل، می توان عصاره های گیاهی پیچیده مانند قهوه یا محصولات لبنی و سایر مواد حساس را بدون از بین رفتن قدرت یا طعم قابل توجه، خشک کرد. سرمایه و هزینه های استفاده از خشک کن های اسپری زیاد است، اما اگر مقیاس به اندازه کافی بزرگ باشد، ممکن است ارزان ترین روش را ارائه دهند.

انواع مواد خشک کن:

  • پلی اتیلن گلایلکول.
  • الک مولکولی.
  • فسفروس پنتوکسید.
  • کلسیم سولفات.
  • رُس.
  • کلرید کلسیم.
  • سیلیکاژل.

استفاده از مواد خشک کن:
از مواد خشک کن مانند کلرید کلسیم (CaCl2)، سولفات سدیم (Na2SO4)، سولفات کلسیم (CaSO4) و سولفات منیزیم (MgSO4)، که همه به شکل بی آب هستند، به منظور حذف آب و جهت خشک کردن مواد استفاده می شود.

کارایی آن ها با شدت، ظرفیت و سرعت اندازه گیری می شود و از یک حلال به حلال دیگر بسیار متفاوت است. ظرفیت به حداکثر تعداد مول آب اطلاق می شود که عامل خشک کننده می تواند به آن متصل شود. پارامتر دیگر به مقدار آب باقی مانده در محلول آلی پس از اتمام فرآیند خشک کردن اشاره دارد.

نکات مهم در استفاده از مواد خشک کن:
یکی از مشکلات اصلی این است که بسیاری از عوامل خشک کننده نه تنها آب را جذب می کنند، بلکه سایر ترکیبات قطبی را نیز جذب می کنند. از این رو، برای جلوگیری از جذب ترکیب مورد نظر، به ویژه اگر این ترکیب قطبی نیز باشد، باید از مقدار بیش از حد خشک کننده خودداری کرد.

حتی اگر آب معمولاً تمایل بیشتری به ماده خشک کننده دارد، مقدار زیاد آن نیز می تواند منجر به از دست رفتن قابل توجه محصول شود. توجه داشته باشید که وجود ترکیبات قطبی دیگر یعنی الکل ها و غیره باعث افزایش حلالیت آب در حلال آلی می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>