اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خواص و ویژگی های کربوکسی متیل سلولز:
کربوکسی متیل سلولز یا (CMC) یا صمغ سلولزی، یک مشتق سلولز با گروه های کربوکسی متیل (-CH2-COOH) است که به برخی از گروه های هیدروکسیل، متصل شده است.

شیمی22

این ماده اغلب به عنوان نمک سدیم، سدیم کربوکسی متیل سلولز استفاده می شود. قبلاً با نام Tylose، مارک تجاری ثبت شده SE Tylose به بازار عرضه می شد. این پلیمر محلول در آب، آنیونی است که بر اساس ماده اولیه سلولزی تجدید پذیر ساخته شده است و به عنوان اصلاح کننده رئولوژی عمل می کند، آب را حفظ می کند و یک فیلم بسیار عالی است.

از جمله مزیت های این ماده در درجه اول، ویسکوزیته ی بالای آن است. همچنین این ترکیب غیر سمی می باشد و به طور کلی ضد حساسیت تلقی می شود، زیرا الیاف اصلی منبع آن خمیر چوب نرم یا پارچه پنبه است. حلالیت خوب و ویسکوزیته در محلول نیز از دیگر ویژگی های این ماده می باشد.

فعالیت سطحی و خواص ترموپلاستیکی و پایداری در مقابل تخریبات بیولوژیکی، گرما، هیدرولیز و اکسیداسیون نیز از جمله دیگر مزایای این ماده می باشد.

انواع CMC:

  • سی ام سی صنعتی.
  • سی ام سی خوراکی.

سنتز کربوکسی متیل سلولز:
از واکنش کاتالیز شده قلیایی سلولز با اسید کلرواستیک، سی ام سی سنتز می شود. گروه های کربوکسیل قطبی (اسید آلی) سلولز را در محلول و واکنش شیمیایی نشان می دهند. به دنبال واکنش اولیه، مخلوط حاصل حدود 60٪ CMC به علاوه 40٪ نمک (کلرید سدیم و گلیکولات سدیم) تولید می کند. این محصول اصطلاحاً CMC فنی است که در مواد شوینده استفاده می شود.

کاربرد سی ام سی:

  • یک فرآیند تصفیه بیشتر برای حذف این نمک ها برای تولید CMC خالص مورد استفاده در برنامه های غذایی، دارویی و مواد غذایی (خمیر دندان) استفاده می شود.
  • از گرید خوراکی این ماده به عنوان اصلاح کننده یا غلیظ کننده ویسکوزیته و برای تثبیت امولسیون در محصولات مختلف از جمله بستنی استفاده می شود.
  • CMC خوراکی در تهیه محصولات نانوایی مانند نان و کیک استفاده می شود.
  • این ماده همچنین سازنده بسیاری از محصولات غیر غذایی مانند خمیر دندان، ملین، قرص های رژیمی، رنگ های پایه آب، مواد شوینده، پارچه، بسته های حرارتی قابل استفاده مجدد و محصولات مختلف کاغذی است.
  • CMC در محصولات غذایی فاقد گلوتن و کم چربی استفاده می شود.
  • در مواد شوینده لباس، از آن به عنوان یک پلیمر تعلیق خاک استفاده می شود، که برای رسوب دادن بر روی پنبه و سایر پارچه های سلولزی طراحی شده و مانعی با بار منفی در خاک و محلول شستشو ایجاد می کند.
  • در چشم پزشکی، CMC به عنوان روان کننده در اشک مصنوعی برای درمان خشکی چشم استفاده می شود.
  • CMC همچنین به عنوان یک ماده ضخیم کننده استفاده می شود، به عنوان مثال، در صنعت حفاری روغن به عنوان ماده تشکیل دهنده گل حفاری، جایی که به عنوان یک اصلاح کننده ویسکوزیته و ماده نگهدارنده آب عمل می کند.
  • CMC فود گرید در آدامس، مارگارین و کره بادام زمینی به عنوان یک امولسیون کننده خوراکی استفاده می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>