اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گوگرد گازی:
گوگرد با شعله آبی با تشکیل دی اکسید گوگرد می سوزد، که بوی خفه کننده و تحریک کننده ای دارد. گوگرد در آب نامحلول است، اما در دی سولفید کربن محلول است و تا حدی در حلال های آلی غیر قطبی دیگر مانند بنزن و تولوئن قابل حل است.

شیمی29

انرژی های یونیزاسیون اول و دوم گوگرد به ترتیب 6/999 و 2252 کیلوژول بر مول است. با وجود چنین ارقامی، حالت اکسیداسیون 2+ نادر است، با +4 و +6 بیشتر رایج است. انرژی های یونیزاسیون چهارم و ششم 4556 و 8495.8 کیلوژول در مول است، اندازه ارقام ناشی از انتقال الکترون بین اوربیتال ها است. این حالتها فقط با اکسیدان های قوی مانند فلوئور، اکسیژن و کلر پایدار هستند. برخی از این واکنش ها نیاز به درجه حرارت بالا دارند.

گوگرد وقتی سوزانده می شود، به مایع قرمز خون ذوب می شود و شعله ای آبی رنگ از آن ساطع می شود.

کاربرد گوگرد در علم شیمی:
گوگرد به طور مستقیم با متان واکنش می دهد و دی سولفید کربن را تولید می کند، که برای تولید سلفون و ریون استفاده می شود. یکی از کاربردهای گوگرد عنصری در جوشاندن لاستیک است، جایی که زنجیره های پلی سولفید پلیمرهای آلی را به صورت تلاقی می کنند. مقادیر زیادی سولفیت برای سفید کردن کاغذ و حفظ میوه های خشک استفاده می شود.

بسیاری از سورفاکتانت ها و شوینده ها (به عنوان مثال سدیم لوریل سولفات) مشتقات سولفات هستند. گوگرد جز a باروت ("پودر سیاه") است. از این ماده برای تولید اسید سولفوریک استفاده می شود.

کاربرد گوگرد برای کود:
گوگرد به طور فزاینده ای به عنوان یک جز کودها استفاده می شود. مهم ترین شکل گوگرد برای کود، ماده معدنی سولفات کلسیم است. گوگرد مقدماتی آبگریز است (محلول در آب نیست) و به طور مستقیم توسط گیاهان قابل استفاده نیست.

با گذشت زمان، باکتری های خاک می توانند آن را به مشتقات محلول تبدیل کنند، سپس می توانند توسط گیاهان استفاده شوند. گوگرد باعث بهبود کارایی سایر مواد مغذی ضروری گیاه، به ویژه نیتروژن و فسفر می شود. ذرات گوگرد تولید شده از نظر بیولوژیکی به دلیل داشتن پوشش بیوپلیمر به طور طبیعی آب دوست بوده و در محلول پاششی دوغاب رقیق شده و در نتیجه جذب سریع تر، بر روی زمین پراکنده می شوند.

کاربرد گوگرد در داروسازی:
بسیاری از داروها حاوی گوگرد هستند. نمونه های اولیه سولفونامید ضد باکتری است که به عنوان دارو شناخته می شوند. گوگرد بخشی از بسیاری از مولکول های دفاع باکتریایی است. بیشتر آنتی بیوتیک های β-lactam، از جمله پنی سیلین ها، سفالوسپورین ها و مونولاکتام ها حاوی گوگرد هستند.

سولفات منیزیم، که به شکل کریستال هیدراته شده به نمک های Epsom معروف است، می تواند به عنوان ملین، افزودنی حمام، مکمل لایه بردار، منیزیم برای گیاهان یا (در صورت دهیدراته) به عنوان خشک کننده استفاده شود.

کاربرد گوگرد در قارچ کش و آفت کش:
گوگرد عنصری یکی از قدیمی ترین قارچ کش ها و سموم دفع آفات است. گوگرد اولیه به شکل پودر شده، یک قارچ کش رایج برای انگور، توت فرنگی، بسیاری از سبزیجات و چندین محصول دیگر است. این ماده در برابر طیف گسترده ای از بیماری های کپک پودری و همچنین لکه سیاه اثر خوبی دارد. در تولید ارگانیک، گوگرد مهم ترین قارچ کش است.

این تنها قارچ کشی است که در تولید سیب های ارگانیک علیه بیماری اصلی پوسته سیب در شرایط سردتر استفاده می شود.

برای این کاربردها می توان از بیوسولفور (گوگرد عنصری تولید شده از نظر بیولوژیکی و ویژگی های آب دوست) نیز استفاده کرد. گوگرد با فرمول استاندارد به محصولاتی که دارای گرد و غبار گوگرد هستند، یا از صفحه گردگیری استفاده می شود.

گوگرد مرطوب نام تجاری غبارروبی گوگرد است که با مواد اضافی تهیه شده و باعث می شود آب قابل تجزیه باشد. کاربردهای مشابهی دارد و به عنوان قارچ کش در برابر کپک و سایر مشکلات مربوط به کپک با گیاهان و خاک استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>