اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل‌ونقل و باربری هوایی روشی سریع و موثر برای حمل‌و‌نقل کالا است که به ویژه برای تجارت بین‌المللی ارزشمند است و محصولات مورد نظر بازرگانان را به سرعت به دست مشتریان بین‌المللی می رساند، اما از مشکلات حمل‌ونقل هوایی می توان به هزینه بالای آن نسبت به ارسال بار از طریق دریا و اقیانوس اشاره کرد که خوشبختانه، توجه تجارت بین‌الملل به این حمل‌ونقل می‌تواند به کاهش این هزینه‌ها و نیز ارائه پشتیبانی استثنایی برای بازرگانان کمک کند. حمل‌ونقل هوایی هیچ علاقه ای به ارائه یک مدل برای همه مشتریان خود ندارد و در هر حمل‌ونقل توجه خاصی به جزئیات مورد نیاز می‌شود و به این ترتیب انعطاف پذیری بیشتری برای مشتریان و محموله‌های آنها در نظر گرفته می‌شود. انواع مختلفی از خدمات حمل‌ونقل هوایی در سراسر دنیا به صورت تجاری و هم خصوصی وجود دارد. این نوع خدمات چندین دهه است که برای رفع نیازهای مردم توسعه یافته اند. هر نوع خدمات حمل‌ونقل هوایی از گمرکات روشی منحصر به فرد دارد که منجر به سرعت و دقت بالا در ارسال کالا خواهد شد.

فواید کلیدی حمل‌ونقل هوایی عبارتند از:
ترانزیت سریع، کنترل کمتر کالا، مستندات کمتر، آسان رسیدن به مقصد و سطح پیشرفته امنیت برای بار و…

حمل بار هوایی

حمل‌ونقل کالا به روش هوایی یک سرویس بسیار جالب برای تحویل کالاهایی با ارزش زیاد و یا حجم بسیار کم است. برای مثال، به علت دارا بودن قیمت بالا و نیز حساسیت زیادی که طلا و مواد دارویی دارند، جهت واردات یا صادرات آنها از روش حمل بار هوایی می‌توان استفاده کرد، همچنین گاهی سرعت در ارسال یک محموله بسیار مهم است که در این مواقع حمل هوایی بار بهترین گزینه برای ارسال کالا خواهد بود. بنابرایت جهت حمل کالاهایی که از قیمت پایینی برخور دارند و یا نیاز است که به سرعت به مقصد برسند از روش‌های دیگر همچون خطوط حمل‌ونقل زمینی یا دریایی استفاده می‌شود که از نظر اقتصادی هم مقرون به‌صرفه باشد.

همانطور که اشاره شد سریع‌ترین حالت حمل‌ونقل، مجاری هوایی است. نوع حمل‌ونقل هوایی با توجه به سه پارامتر مهم زمان تحویل، حجم کالا و قیمت تغییر می‌کند. می‌توان گفت هیچ نوع خدمات هوایی نسبت به بقیه برتری ندارد، اما در عوض هرکدام می‌تواند برای نیازهای شما مناسب‌تر باشد. بنابراین باید ویژگی‌های آنها را یاد بگیرید، تا همیشه انتخاب درست را انجام دهید. تعیین مدل حمل‌و‌نقل یک بررسی مهم در هنگام برنامه‌ریزی فرآیند حمل‌ونقل است. علاوه بر هزینه‌ها، ضرورت حمل‌ونقل کالا، ارزش کالاهای حمل شده و همچنین اندازه و وزن کالا باید هنگام تعیین شکل حمل‌و‌نقل مورد ارزیابی قرار گیرد.

به طور کلی حمل‌و‌نقل هوایی، به دو صورت چارتر و یا بازرگانی امکان‌پذیر است. چارتر هواپیمایی باری در خصوص بارهایی با وزن بالا و حجم بالا این امکان را فراهم آورده که کالاهای وارداتی و یا صادراتی شما را از هر کشور جهان حمل و در کوتاه‌ترین زمان تحویل دهد.

با توجه به ویژگی‌های کالا، آنها را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد:

  • کالای عمومی

مانند کالای الکترونیک، جواهر، دارو، ساعت مچی که ارزش بالایی دارند. به عنوان مثال صنعت الکترونیک حدود 40 درصد از ارزش کل صنعت حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی را تشکیل می‌دهد.

  •  محموله ویژه

شامل حیوانات زنده، کالاهایی که خطرناک هستند و یا به کنترل درجه حرارت نیاز دارند. برای مثال، برخی از مواد شیمیایی کالاهای خطرناک هستند و همچنین غذاهای دریایی که به یخچال و منجمد کردن در طول کل حمل‌ونقل نیاز دارند. کالاهای خطرناک در مقایسه با کالای عمومی مشمول مقررات مختلف هستند. آنها باید از بازرسی متعدد عبور کرده و به برآورده کردن نیازهای متعدد احتیاج دارند بنابراین همه خطوط هوایی نمی‌توانند این موارد را بپذیرند.

انواع سرویس‌های حمل هوایی عبارتند از:

  • DTD درب به درب.
  • ATD فرودگاه مبدا تا درب مقصد.
  • ATA فرودگاه به فرودگاه.
  • DTA درب مبدا تا فرودگاه مقصد.
  • DDP یا خرید، حمل، ترخیص و تحویل.

همچنین سه نوع از روش های ارسال هوایی عبارتند از:

  • حمل هوایی اکسپرس
    روش حمل و نقل هوایی سریع‌السیر برای تحویل هر جایی در جهان در عرض 24 تا 48 ساعت امکان‌پذیر است. این سرویس به ویژه برای بسته‌های با وزن 100 - 150 کیلوگرم مناسب است. شرکت‌های انجام دهنده خدمات حمل هوایی اکسپرس، با ارائه خدمات پست سریع یا همان پست اکسپرس ضمن ارائه سرویسی مطمئن، با قیمت مناسب و سریع در پست مرسوله‌ها به کلیه نقاط دنیا، ارسال کالاهای مورد نظر شما را تا مقصد مورد نظر برعهده گرفته و سلامت آن را تضمین می‌نماید. مرسولات شما در کمترین زمان ممکن از محل فرستنده دریافت و توسط سرویس پست اکسپرس به درب محل گیرنده تحویل داده می‌شود. همچنین در این روش شما با بهره‌گیری از سیستم رهگیری اینترنتی می‌توانید در هر لحظه، مسیر حرکت مرسولات خود را پیگیری نمایید. روش حمل هوایی اکسپرس همچنین می‌تواند خدمات door to door را به واسطه داشتن ارتباطات مستمر با خطوط هوایی مختلف و اطلاع از برنامه‌های مختلف پروازی، به بازرگانان ارائه دهد. محموله هوایی که از این طریق ارسال می‌شوند زمان ترانزیت‌شان بین 1 تا 2 روز است و در اولین یا بهترین پرواز اتصال به مقصد مورد نظر ارسال می‌شوند. بنابراین این روش ارسال در مقایسه با دیگر روش‌های ارسال هزینه بیشتری خواهد داشت.
  • حمل هوایی اقتصادی
    حمل هوایی اقتصادی به نوبه خود اولویت را به عامل قیمت می‌دهد. حجم کالا در این روش می‌تواند بیشتر از حجم قابل قبول حمل هوایی اکسپرس باشد و همانطور که نام آن نشان می‌دهد، این روش یکی از پایین‌ترین قیمت پیشنهادی را دارا‌است. طبیعتا، با توجه به این موضوع، زمان تحویل طولانی‌تری (بین 5 و 7 روز) را خواهد داشت. اما با وجود این ویژگی‌ها، استانداردهای خدمات مشتری به عنوان یک قاعده کلی حفظ می‌شوند.
  • حمل هوایی REGULAR یا منظم
    در نهایت، حمل‌و‌نقل هوایی منظم مربوط به سرویسی قراردادی برای حمل کالا با استفاده از این وسایل حمل‌و‌نقل است. در نتیجه زمان تحویل میانی ( به طور کلی 3 روز) دارد و قیمت آن کمتر از قیمت استفاد از خدمات اکسپرس و بالاتر از معیارهای اقتصادی است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>