اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منابع طبیعی کربنات کلسیم:
در آب های گرمسیری گرم و شفاف مرجان ها بیشتر از قطب هایی هستند که آب ها سرد است. کربنات کلسیم، از جمله پلانکتون ها (مانند کوکولیت ها و روزن داران پلانتیک)، جلبک های مرجان، اسفنج ها، براکیوپدها، اکینودرم ها، بریوزوها و نرم تنان، به طور معمول در محیط های کم عمق آب، که نور خورشید و مواد غذایی قابل تصفیه در آن ها زیاد است، یافت می شوند.

شیمی38

کربنات های آب سرد در عرض های جغرافیایی بالاتر وجود دارند، اما سرعت رشد آن ها بسیار کند است. فرآیندهای کلسیفیکاسیون توسط اسیدی شدن اقیانوس تغییر می کند.

در جایی که پوسته اقیانوسی در زیر یک صفحه قاره فرورفته می شود، به مناطق گرم تر در آدنوسفر و لیتوسفر منتقل می شود. در این شرایط کربنات کلسیم تجزیه می شود و دی اکسید کربن تولید می کند که همراه با گازهای دیگر باعث فوران های آتشفشانی منفجره می شود.

عمق جبران کربنات (CCD) نقطه ای در اقیانوس است که سرعت بارش کربنات کلسیم در آن به دلیل شرایط موجود با سرعت انحلال، متعادل می شود.

اعماق اقیانوس، دما کاهش می یابد و فشار افزایش می یابد. کربنات کلسیم به این دلیل غیرمعمول است که با کاهش دما، میزان حلالیت آن افزایش می یابد. افزایش فشار همچنین باعث افزایش حلالیت کربنات کلسیم می شود. عمق جبران کربنات می تواند از 4000 تا 6000 متر زیر سطح دریا باشد.

کربنات کلسیم می تواند فسیل ها را از طریق تولید مواد معدنی حفظ کند.

تاریخچه کربنات کلسیم:
کربنات کلسیم 40، 000 سال قبل از میلاد تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. انگلوساکسون ها از گچ به عنوان پودر سفید کننده یاد می کردند. شرط اصلی گسترش گچ بر سایر اشکال کربنات کلسیم، سهولت استخراج و فرآوری آن بود.

آنگلوساکسون ها در اطراف ساحل جنوبی، گچ استخراج کردند. آن ها دریافتند که سنگ نرم می تواند به راحتی با ابزارهای ساده مانند اره و تبر استخراج شود. به علاوه معمولاً فقط خرد کردن تکه های گچ برای تولید پودر با کیفیت لازم کافی بود.

دهه 1700 بتونه لعاب دهنده اولین درزگیر که با استفاده از کربنات کلسیم ساخته شده است.

دهه 1800 انقلاب صنعتی تقاضا برای شستشوی سنگ اهلی را پیش می برد. افزایش زیاد در ساخت و ساز ساختمان های آجری و سنگی در قرن 18 و 19 باعث افزایش استفاده از کربنات کلسیم در سنگ آهک و رنگ شد.

انقلاب صنعتی همچنین تقاضای پودرهای کربنات کلسیم را از خانه های رنگی و چاپگرها ایجاد کرد. تأمین کنندگان کربنات کلسیم نیز روش های تولید صنعتی را آغاز کردند.اواخر قرن بیستم قرن تولید انبوه شیشه با استفاده از سنگ آهک رواج یافت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>