اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع آب اکسیژنه:
پراکسایدها ترکیباتی هستند که دارای پیوند ساده یا یگانه اکسیژن-اکسیژن هستند. به مشتقات پراکسید هیدروژن، پراکساید گفته می شود که در آن ها به جای هر اتم هیدروژن، فلز یک ظرفیتی و یا دو ظرفیتی وجود دارد، که در واقع فلزات قلیایی و قلیایی خاکی با فرمول های مولکولی هستند.

شیمی36

این ترکیبات بر مواد آلی حالت پاک کنندگی دارند. ساده ترین پراکسید پایدار، پراکسید هیدروژن است در حالی که اکثر پراکسیدها ناپایدار و خطرناک هستند.

نام علمی آب اکسیژنه، پراکسید هیدروژن یا هیدروژن پراکساید می باشد و اولین بار در سال 1818 میلادی توسط دانشمند فرانسوی به نام لویس ژاکوس تنارد کشف شد. این اکتشاف توسط واکنش باریم پراکسید با نیتریک اسید صورت گرفته است.

این اکسنده یا اکسید کننده ی قوی به عنوان سفیدکننده و ضد عفونی کننده نیز استفاده می شود. pH آب اکسیژنه اسیدی است و در هر غلظتی غیر قابل اشتعال است.

نام های دیگر آن هیدروژن پروکسید، هیدروژن پراکسید، دی هیدروژن دی اکساید و آب اکسیژنه می باشد، که مایع ناروانی است کمی آبی رنگ و دارای ویسکوزیته بیشتر از آب می باشد. آب اکسیژنه تلخ مزه است و کمی نیز اسیدی می باشد که در آب به راحتی حل می شود. در واقع آب اکسیژنه به عنوان اسید ضعیف در نظر گرفته می شود.


نکته: لازم است بدانید که آب اکسیژنه همان وایتکس نیست، اما عمل ضدعفونی با آب اکسیژنه هم اتفاق می افتد. برای ضد عفونی کردن باید از آب اکسیژنه 3% استفاده کرد. به منظور رقیق سازی آب اکسیژنه 35% باید به ازای هر یک لیتر این محصول 11 لیتر آب مقطر افزود تا ماده 3% ساخته شود. محلول رقیق شده آب اکسیژنه تا چه زمانی پایدار است؟

اگر به آن آب مقطر افزود و در شرایط دمایی و به دور از نور خورشید قرار داد، تا دو ماه تجزیه نمی شود اما اگر آب اکسیژنه را با آب معمولی رقیق کرد این ماده به اندازه مصرف همان روز کارایی دارد و پس از یک روز تجزیه می شود.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت فرق بین آب اکسیژنه صنعتی و خوراکی است، اختلاف بین این دو در نوع فلزات سنگینی است که در آب اکسیژنه صنعتی وجود دارد اما در آب اکسیژنه خوراکی تصفیه شده و خالص سازی شده و در نتیجه این فلزات حذف می شوند.

آب اکسیژنه در سه گرید به بازار عرضه می گردد:

آب اکسیژنه صنعتی:
پراکسید هیدروژن بیشتر برای مصارف صنعتی ساخته شده است. گرید صنعتی آن حاوی فلزات سنگین و بسیار خطرناک و سایر مواد مضر و تثبیت کننده هایی است که می توانند به طور دائمی در بافت های چربی بدن انسان اختلال ایجاد کنند. بنابراین گرید صنعتی آن از گرید غذایی جدا می باشد. گرید صنعتی آب اکسیژنه در طبیعت با تأثیر نور خورشید به آب و عسل تشکیل شده است.

آب اکسیژنه خوراکی (فود گرید):
تولید آب اکسیژنه خوراکی پرهزینه است. غلظت گرید خوراکی فقط در دو نوع آب اکسیژنه خوراکی 35 درصد و آب اکسیژنه خوراکی 50 درصد تولید می شود. نوتروفیل های موجود در بدن انسان آب اکسیژنه را به عنوان اولین خط دفاعی تولید می کنند.

آب اکسیژنه آزمایشگاهی(مرک، زیگما و …):
به منظور انجام آزمایش های تحقیقاتی و پژوهشی از گرید آزمایشگاهی استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>