اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد گلوکونات سدیم در بتن:
گلوکونات سدیم ترکیبی با فرمول شیمیایی NaC6H11O7 می باشد، که فرم خنثی شده نمک سدیم اسید گلوکونیک است. این ماده را با نام های دیگری نظیر مونو سدیم گلوکونات، نمک مونو سدیم، سدیم گلوکونات نیز می شناسند که در واقع این ترکیب نوعی قند به شمار می آید.

شیمی18

این پودر سفید رنگ بی بو، با دانه های ریز در آب بسیار محلول می باشد، اما در الکل، اتانول و اتر حلالیت کمتری دارد و نامحلول است. گلوکونات سدیم غیر خورنده، غیر سمی و قابل تجزیه بیولوژیکی است و بیشتر به عنوان عامل کیلیت ساز شناخته می شود. در واقع جایگزین طبیعی برای عوامل کیلیت مصنوعی می باشد.

خاصیت برجسته گلوکونات سدیم، قدرت کیلیت سازی عالی آن، به ویژه در محلول های قلیایی و قلیایی غلیظ می باشد. این کلات ها با کلسیم، آهن، مس، آلومینیوم و سایر فلزات سنگین تشکیل می شوند و از این نظر از کلیه عوامل کیلیت مانندEDTA، NTA و ترکیبات مرتبط پیشی می گیرد.

محلول های آبی گلوکونات سدیم حتی در دماهای بالا نیز در برابر اکسایش و کاهش مقاوم هستند. با این حال، به راحتی از نظر زیست شناختی تخریب می شوند، و بنابراین هیچ مشکلی در فاضلاب ایجاد نمی کنند.

هر چه آب بیشتری به بتن افزوده شود، استحکام نهایی سازه کمتر خواهد شد. بنابراین استفاده از سدیم گلوکونات که کاهنده آب بتن می باشد، می تواند عملکرد آن را بسیار افزایش دهد.

گلوکونات سدیم در بتن با عامل کاهش دهنده آب و کند کننده کار می کند و می تواند کارایی بتن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و موجب مستحکم شدن سازه می گردد. همچنین طول عمر بتن را افزایش می دهد و آن را در مقابل خوردگی و فرسایش مقاوم می کند.

این ترکیب با خلوص بالا برای استفاده در صنعت ساخت و ساز نیز مفید و کاربردی است و عملکرد مؤثری دارد، بنابراین به صورت گسترده در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود.

یکی از مشکلاتی که در صنعت بتن و ساختمان با آن روبرو می شویم، آسیب هایی است که در گرما و سرما و به دلیل انقباض و انبساط می بیند. استفاده از سدیم گلوکونات این آسیب را کاهش می دهد و از فرسایش بتن، خشک شدن آن، ترک خوردن و انواع آسیب ها جلوگیری می کند. این محصول در فصل سرما باعث افزایش مقاومت بتن در برابر سرما و همچنین یخ زدگی می شود.

شرایط نگهداری سدیم گلوکونات:
نگهداری از گلوکونات سدیم در دمای 5 الی 3 درجه سانتی گراد. گلوکونات سدیم در دمای بالای محیط نسبت به اکسید شدن، مقاومت دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>