اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرایند تولید بی کربنات سدیم یا تولید جوش شیرین:
دو نوع فرآیند تولید برای بی کربنات سدیم وجود دارد: مرطوب و خشک.

شیمی23

به طور کلی، روش مورد استفاده برای تولید در مقیاس بزرگ، روش مرطوب است که در آن بی کربنات سدیم با تزریق گاز دی اکسید کربن در سود سوز آور حاصل از الکترولیز به عنوان کریستال رسوب می کند تا واکنش ایجاد کند.

مراحل تولید بی کربنات سدیم به روش مرطوب:

1.آماده سازی:
مقادیر کمیاب ناخالصی ها را در محلول ماده اولیه جدا کرده و از بین می برد. محلول فرآوری شده به مخزن ذخیره محلول تصفیه ارسال می شود.

تبلور یا جداسازی:
با تزریق گاز دی اکسید کربن، واکنشی ایجاد می شود که در آن بلورهای بی کربنات سدیم رسوب می کنند. از سانتریفیوژها برای جداسازی و حذف بلورها از محلول حاوی بلورهای بی کربنات سدیم استفاده کنید.

خشک کردن یا الک کردن: پس از خشک شدن بی کربنات سدیم جدا شده، سپس با اندازه ذرات با استفاده از یک فرآیند الک ترتیب داده شده و به یک محصول تبدیل می شود.

آیا جوش شیرین همان بی کربنات است؟
جوش شیرین فقط یک ماده تشکیل دهنده دارد. در واقع میشه گفت که جوش شیرین همان بی کربنات سدیم است. بی کربنات سدیم پایه ای است که در تماس با اسیدها مانند دوغ، ماست یا سرکه واکنش نشان می دهد.

این واکنش دی اکسید کربن (CO2) را به صورت حباب مانند کف مایع تولید می کند. هنگام تهیه کالاهای پخته شده، این فرآیند "خمیرمایه شیمیایی" نامیده می شود، زیرا گاز CO2 به دام افتاده باعث خمیر می شود.

جوش شیرین خود "بی کربنات سدیم خالص" است. هنگامی که جوش شیرین با رطوبت و یک ماده اسیدی (به عنوان مثال ماست، شکلات، دوغ، عسل) ترکیب شود، در نتیجه واکنش شیمیایی حباب های دی اکسید کربن تولید می شود، که منبسط می شوند و باعث گسترش یا افزایش کالاهای پخته می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>