اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرایند تولید کائولن:
این ماده معدنی نرم، خاکی، معمولاً سفید (خاک رس فیلوسیلیکات دو وجهی) است که در اثر هوازدگی شیمیایی مواد معدنی سیلیکات آلومینیوم مانند فلدسپات تولید می شود.

شیمی15

در بسیاری از نقاط جهان توسط اکسید آهن به رنگ صورتی-نارنجی-قرمز رنگ ایجاد شده و رنگ زنگ زدگی مشخصی به آن می بخشد. غلظت های کم رنگ باعث ایجاد رنگ های سفید، زرد یا نارنجی روشن می شود.

انواع گریدهای تجاری کائولن:

  • پودر خشک کائولین.
  • کائولین رشته فرنگی نیمه خشک.
  • دوغاب کائولین.

ساختار کائولین:
ساختار کائولینیت، پیوندهای هیدروژنی لایه ای را نشان می دهد. در مقایسه با سایر مواد معدنی رس، کائولینیت از نظر شیمیایی و ساختاری ساده است. این ماده به عنوان ماده معدنی رس 1: 1 یا TO توصیف می شود، زیرا بلورهای آن از لایه های TO انباشته تشکیل شده است.

هر لایه TO از یک ورق چهار ضلعی (T) تشکیل شده از یون های سیلیسیم و اکسیژن متصل به یک صفحه هشت ضلعی اکسیژن متشکل از یون های اکسیژن، آلومینیوم و هیدروکسیل است و به آن ورق T اصطلاحاً گفته می شود، زیرا هر یون سیلیسیم توسط چهار یون اکسیژن تشکیل می شود، که یک چهار ضلعی تشکیل می دهد.

ورق اکسیژن بدین ترتیب خوانده می شود، زیرا هر یون آلومینیوم با شش یون اکسیژن یا هیدروکسیل در گوشه های یک هشت ضلعی احاطه شده است. دو ورق موجود در هر لایه از طریق یون های اکسیژن مشترک به یکدیگر پیوند می خورند، در حالی که لایه ها از طریق اتصال هیدروژن بین اکسیژن در سطح خارجی ورق T یک لایه و هیدروکسیل در نمای خارجی ورق اکسیژن لایه بعدی پیوند می یابند.

یک لایه کائولینیت فاقد بار الکتریکی خالص است و بنابراین کاتیون های بزرگی (مانند کلسیم، سدیم یا پتاسیم) مانند سایر مواد معدنی رسی بین لایه ها وجود ندارد. این ظرفیت تبادل یونی نسبتاً کم کائولینیت را به حساب می آورد. پیوند نزدیک هیدروژن بین لایه ها همچنین مانع نفوذ مولکول های آب در بین لایه ها می شود، که این امر خصوصیات بدون تورم کائولینیت را به حساب می آورد.

تفاوت بنتونیت و کائولن:
تفاوت اصلی بین رس کائولن و بنتونیت این است که رس کائولن در نتیجه هوازدگی مواد معدنی سیلیکات آلومینیوم مانند فلدسپات تشکیل می شود در حالی که رس بنتونیت از خاکستر آتشفشانی در حضور آب تشکیل می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>