اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آیا می‌دانید کانادا در بخش حمل‌ونقل خود به هزاران راننده کامیون نیاز دارد؟
کانادا به عنوان یکی از آسان‌ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان در سال‌های اخیر سر زبان‌ها افتاده است و علاوه بر دانشجویان، شاغلان و متخصصان مختلف تلاش کرده‌اند راه مهاجرت به این کشور را پیش بگیرند و زندگی جدیدی را آغاز کنند. در این مقاله سعی داریم درباره شانس نحوه مهاجرت رانندگان کامیون به کانادا مختصر توضیحاتی ارائه کنیم.

مهاجرت رانندگان به کانادا

کانادا یکی از پائین‌ترین نرخ‌های بیکاری در حرفه‌های مختلف در سر تا سر جهان را دارد. جالب است بدانید بخش حمل‌و‌نقل سنگین کانادا یکی از بخش‌هایی است که همیشه پیدا کردن راننده در آن سخت بوده و آمارهای جدید نشان می‌دهد پیدا کردن راننده برای شرکت‌های حمل‌و‌نقل سخت‌تر هم شده مقامات کانادائی می‌گویند میانگین سن راننده کامیون در کانادا به حدود 50 سال رسیده است و تا سال 2024 کانادا به 48 هزار راننده کامیون نیاز خواهد داشت که این کمبود باید از طریق مهاجرت رانندگان خارجی تامین شود. سالانه 200هزار نفر کارگر متخصص وارد کانادا می‌شوند، که در سال‌های اخیر رانندگان کامیون میزان بالایی از این تعداد را به خود اختصاص داده‌اند. این شغل از جمله مشاغلی است که حقوقی بالا و وضعیت مساعدی نیز دارد، به نظر می‌رسد در شرایط حال حاضر، بهترین فرصت برای مهاجرت رانندگان کامیون به کانادا فراهم شده باشد.

مدارک و پارامترهای اولیه برای مهاجرت رانندگان کامیون به کانادا

  • باید بین 25 تا 55 سال سن داشته باشید، و به طور طبیعی هرچه جوان‌تر و البته با تجربه‌تر باشید شانس شما بیشتر خواهد بود.
  • سلامتی جسمی به طور کامل نیز باید در این بخش کاملاً اثبات گردد.
  • نباید در 5 سال اخیر هیچ تخلف رانندگی مرتکب شده باشید.
  • باید در سابقه گواهی‌نامه خود مرتکب هیچ گونه تصادفی نشده باشید.
  • گواهی‌نامه شما باید از نوع A1 باشد.
  • باید پیشنهاد کاری (هرچند موقت) از کارفرمائی در کانادا داشته باشید، همین طور اجازه کاری موقت از اداره منابع انسانی و توسعه کانادا اخذ کنید.

چه خطراتی رانندگان را تهدید می‌کند ؟ 
شغل رانندگی به دلیل ماهیتی که دارد می‌توان خطرات زیادی را برای راننده‌ها از جمله انواع بیماری‌ها به وجود بیاورد.

مواردی که سلامت رانندگان را تهدید می‌کند:

  • نشستن طولانی مدت برای راننده‌ها باعث به وجود آمدن انواع بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود، ارتعاشات خودرو نیز می‌تواند بر روی سیستم اسکلتی و عضلانی تاثییر بگذارد.
  • رانندگی‌های دراز مدت در شهر‌ها با توجه به ازدحام و ترافیک زیاد نیز می‌تواند علاوه بر خستگی جسمی، خستگی روحی زیادی را برای رانندگان به وجود بیاورد.
  • بروز عوارض جسمی زیاد یکی از نتایج بی تحرکی در رانندگان است که دردهای مفصلی مچ دست، آرنج، ستون مهره‌ها، گردن و گرفتگی‌های عضلانی با توجه به نشستن‌های طولانی مدت از جمله این عوارض است.
  • پاهای رانندگان نیز جزو اعضایی هستند که از این آسیب‌ها در امان نیستند چون زمانی که راننده مدت زیادی پشت فرمان است و فشار بر پاها به دلیل آویزان شدن پاها زیاد بوده، موجب به وجود آمدن بیماری‌هایی مانند واریس و تورم رگ‌ها می‌شود. آب بین دیسک ستون فقرات نیز با همین بی‌تحرکی‌ها از بین رفته و بیرون زدگی دیسک را موجب می‌شود. 

با این توصیه‌ها می توان تا حدود زیادی از این آسیب‌ها در امان مانده و سلامت بدن رانندگان را تضمین کرد:

  • صندلی خودرو باید قابلیت تغییر وضعیت داشته باشد به طوری که راننده قادر به تنظیم شیب صندلی و فاصله از کف اتومبیل باشد زیرا وزن همه راننده‌ها مثل هم نیست و همچنین صندلی باید قادر به پر کردن تمام فرو رفتگی و برجستگی‌های پشت راننده باشد.
  • پاها نباید کشیده شده و با راحتی و باید بدون خم شدن به پدال‌ها برسند.

مراحل ثبت درخواست مهاجرت رانندگان کامیون به کانادا
کارفرمای شما باید از پیدا کردن کارجوی مورد نظر خود در کانادا نا امید شود و مدارکی را دال بر اینکه شخص مورد نظر در کشور پیدا نشده را به مقامات مهاجرتی کانادا ارائه کند، در این شرایط وی می‌تواند آگهی خود را تمدید کرده و این بار مجوز بررسی درخواست‌های خارجی را هم خواهد داشت. راننده کامیونی که درخواست خود را برای کارفرما فرستاده باید درخواست مجوز کار موقتی خود را به اداره مهاجرت کانادا نیز ارسال نماید. پس از بررسی توانمندی‌های راننده و احراز آن‌ها، مجوز فعالیت موقت صادر خواهد شد. 

هر راننده کامیون باید چطور مجوز کار موقتی خود را تمدید کند؟
برای این کار راننده باید، کپی همه مدارک خود، از جمله فیش حقوقی، فرم درخواست اولیه کار، فرم پیشنهاد اولیه کار، فرم تمدید و نامه نیاز کارفرما به ادامه فعالیت خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد، این اداره پس از مطالعه و سنجش درخواست، آن را تائید یا رد خواهد کرد. راننده باید در هر مرحله تمدید مجوز خود، به اداره مهاجرت ثابت کند پس از پایان مجوز خود و در صورت عدم تمدید، به کشور خود باز خواهد گشت.

طرح تمدید مجوز کار و مهاجرت رانندگان کامیون
علاوه بر تمدیدهای عادی که به وسیله ارسال مدارک و درخواست کارفرما برای ادامه قرارداد همکاری با رانندگان کامیون انجام می‌گیرد، طرح‌هایی خاص برای رانندگان کامیون‌ها و کشنده های بزرگ وجود دارد: طبق این طرح‌ها این رانندگان می‌توانند پس از پایان مهلت مجوز خود به استان‌های خاصی از کانادا بروند و کار خود را در آن جا ادامه دهند. البته این طرح‌ها مخصوص رانندگانی است که تخصص راندن کشنده‌های بزرگ را داشته باشند.

این استان‌ها عبارتند از: 

  • بریتیش کلمبیا
  • البرتا
  • ساسکاچوئان 
  • پرینس ادوارد
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سعید شادکام:
سلام ممنون از راهنمایتون ولی چطور باید رفت؟؟؟؟
پاسخ زینگ:
باید برنامه های مهاجرتی اعلام شده از سوی دولت کانادا را از مجاری مختلف پیگیری نمایید. این برنامه ها به طور معمول از طریق وب سایت های دولتی کشورها با عنوان اعطای ویزا به Skill workers ابلاغ می شود.

Reza.khaneyii:
سلام راننده پایه یکم هستم.۳۲سال سن.متاهل.۸سالم سابقه کار. برای مهاجرت به عنوان راننده کامیون امادگی دارم.لطفا راهنماییی میکنید باتشکر
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

Reza.khaneyii:
عرض سلام وادب من پایه یکم دارم با گواهی نامه بین المللی چطوری باید برم برای راننده کامیون در کانادا مرسی
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مسعود :
سلام 33 سالمه راننده کامیون هستم با 9 سال سابقه همراه با گواهینامه بین الملل اشنا به زبان انگلیسی برنامه ایی برای اعزام رانندگان سنگین اگر داشتید در خدمتم.
امیر:
سلام وقت بخیر از کجا باید شروع کنم و چقدر هزینه بر میداره سپاس
وحید خدادادی:
راننده پایه یک هستم با 15سال سابقه کار حرفه ای با تریلی ترانزیت به کشورهای آسیای میانه برای مهاجرت به کانادا از کجا باید شروع کنم راهنمایی کنید ممنون میشم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>