اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرمالین یا فرمالدئید چیست؟
فرمالدئید، نام سیستماتیک متانال است. این ماده یک ترکیب آلی طبیعی است که دارای فرمول شیمیایی CH2O می باشد.

شیمی5

فرمالین خالص، یک گاز بی رنگ با بوی تند است که به طور خود به خودی به صورت پارامورآلدئید، پلیمری می شود. از این رو به عنوان محلول آبی (فرمالین) ذخیره می شود.

این ماده ساده ترین آلدئیدها است. آلدئیدها دارای فرمول کلی (R−CHO) می باشند. نام رایج این ماده از شباهت و ارتباط آن با اسید فرمیک ناشی می شود. فرمالین را با نام های دیگری نظیر متانال، فرمالدهید، متیلن اکسید، متیل آلدهید، متیلن گلایکلول، کربونیل هیدرید، اکسومتان و فرمل نیز می شناسند.

تاریخچه فرمالین:
فرمالدئید پیش ماده مهمی برای بسیاری دیگر از مواد و ترکیبات شیمیایی است. در سال 1996، ظرفیت نصب شده برای تولید فرمالدئید 8.7 میلیون تن در سال برآورد شده است. این ماده عمدتا در تولید رزین های صنعتی، به عنوان مثال: برای تخته خرده چوب و پوشش استفاده می شود.

"فرمالدئید" اولین بار به عنوان یک علامت تجاری عمومی در سال 1893 به دنبال یک نام تجاری قبلی، "فرمالین" استفاده شد.

فرمالدئید برای اولین بار در سال 1859 توسط الکساندر بوتلروف، شیمی دان روسی (1886-1828) گزارش شد. به طور قطعی توسط آگوست ویلهلم فون هافمن مشخص شد، وی ابتدا تولید فرمالدئید را با عبور بخار متانول در هوا از طریق سیم پلاتین داغ اعلام کرد. با اصلاحات، روش هافمن همچنان اساس مسیر صنعتی امروزی است.

ساختار فرمالین:
فرمالدئید از آنجا که چندین شکل متنوع را به خود اختصاص می دهد، از بسیاری ترکیبات ساده کربن پیچیده تر است. این ترکیبات اغلب می توانند به جای یکدیگر استفاده شوند و می توانند به صورت مبدل تبدیل شوند.

فرمالدئید مولکولی گازی بی رنگ با بوی تند و تحریک کننده مشخص. در حدود 150 درجه سانتیگراد پایدار است، اما هنگامی که به یک مایع متراکم می شود، پلیمری می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>