اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

محصولات زیستی و مواد شیمیایی مهم صنعتی:
مواد زیست توده لیگنوسلولزی غیر قابل تمرکز به عنوان منابع تجدیدپذیر، اقتصادی و فراوان برای افزایش وابستگی به منابع نفتی و به حداقل رساندن هزینه های انرژی و مواد اولیه، توجه روزافزون را به خود جلب می کنند.

شیمی12

علاوه بر انرژی و سوخت، از زیست توده می توان برای ایجاد مواد شیمیایی و مواد با ارزش کربن استفاده کرد، که به عنوان محصولات زیستی شناخته می شوند. این محصولات قندها و الکل های قندی، گلیسیرین، فورفورال ها، الیاف سلولز و مشتقات آن، مواد کربنی، رزین ها، پلاستیک های زیستی و غیره می باشد.

پیش تصفیه:
با وجود پتانسیل بالقوه، ساختارهای پیچیده و سفت و سخت مواد زیست توده استفاده از آن ها را در بسیاری از برنامه ها محدود می کند.

مواد زیست توده ابتدا باید به اجزایی با وزن مولکولی کوچک تر (به عنوان مثال، الیگوساکاریدها و مونوساکاریدها) تقسیم شوند تا بتوانند به طور موثر به طیف وسیعی از محصولات تبدیل شوند. هدف از پیش تصفیه این است که سلولز برای فرآیند تجزیه (هیدرولیز) برای تبدیل به سوخت یا محصولات با ارزش افزوده قابل دسترسی باشد.

تکنیک های مختلف پیش تصفیه، ساختار فیزیکی و شیمیایی زیست توده لیگنوسلولزیک را تغییر می دهد و سرعت هیدرولیز را بهبود می بخشد.

انفجار بخار یکی از رایج ترین و گسترده ترین پیش تصفیه های فیزیک وشیمیایی برای زیست توده لیگنوسلولزی است.

پیش تصفیه قلیایی شامل استفاده از بازهایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم و هیدروکسیدهای آمونیوم برای پیش تصفیه زیست توده است. هیدروکسید سدیم متداول ترین پایه ای است که در این کاربرد استفاده می شود. پیش تصفیه قلیایی را می توان در شرایط محیطی انجام داد، اما زمان های قبل از درمان چندین ساعت یا چند روز طول می کشد تا دقیقه یا ثانیه.

پیش تصفیه اسیدی بر اساس مخلوط زیست توده با اسیدهای غلیظ یا رقیق در دمای بین 130 درجه سانتیگراد تا 210 درجه سانتی گراد است. استفاده از اسید غلیظ می تواند به عنوان یک روش درمانی به جای پیش تصفیه حساب شود.

آب:
آب یک دارایی حیاتی است و مهم ترین ماده اولیه برای تولید انواع محصولات شیمیایی می باشد. که طی تصفیه از منابع زیر زمینی و دریاچه ها، چشمه ها، دریاها، رودها و غیره… مورد مصرف قرار می گیرد.

ماده اولیه گاز طبیعی:
از گاز طبیعی به طرق شگفت انگیزی استفاده می شود. این ماده به عنوان یکی از مواد اولیه شیمیایی محسوب می شود. گاز طبیعی به عنوان سوخت وهمچنین برای تولید برق، گرمایش ساختمان ها، وسایل نقلیه سوختی، آب گرم کردن، پختن مواد غذایی، تولید کوره های صنعتی و حتی راه اندازی کولرهای گازی مورد استفاده قرار گرفت.

مواد معدنی:
ماده معدنی یک ترکیب شیمیایی است که دارای ترکیب شیمیایی مشخص، ماهیت غیر آلی و جامد است. این یک ترکیب طبیعی و غیر آلی است.

سنگ های قیمتی مانند الماس، زمرد و یاقوت کبود که در صنایع تولید می شوند، یکسان هستند و از این رو مواد معدنی ساخته شده توسط بشر نامیده می شوند. از مواد معدنی مانند مس در تجهیزات الکتریکی استفاده می شود زیرا هادی الکتریکی مناسبی است.

از خاک رس برای ساخت سیمان و غیره استفاده می شود که به ساخت جاده کمک می کند. فایبرگلاس، مواد تمیز کننده توسط بوراکس ساخته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>