اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماده اولیه پنبه و لاتکس خام در صنایع شیمیایی:
صنعت نساجی شامل بسیاری از مواد اولیه، یا موادی که هنوز به نخ نساجی تبدیل نشده اند، می باشد. منسوجات به موادی گفته می شود که از الیاف نازک یا رشته هایی ساخته می شوند که به نخ ریخته و در پارچه بافته می شوند.

شیمی15

کلمه "نساجی" از لاتین texere به معنای بافتن است. بنابراین مواد اولیه نساجی موادی هستند، که می توانند به عنوان رشته هایی برای بافتن منسوجات ساخته شوند.

مواد اولیه در یک حالت فرآوری نشده قرار دارند. ممکن است قبل از ایجاد نخ ها نیاز به تمیز کردن، خیساندن یا درمان با مواد خاصی باشد. صنعت نساجی از مواد اولیه از منابع طبیعی و مصنوعی (یا ساخته دست بشر) استفاده می کند.

نوع ماده اولیه استفاده شده به نساجی ساخته شده و فرآیندی که یک کارخانه استفاده می کند بستگی دارد. مواد اولیه همچنین شامل موادی است که به رنگ ها افزوده می شوند تا رنگ و الگو به آن ها اضافه شود. الیاف منگنه الیافی با طول محدود هستند.

آن ها کوتاه هستند و شامل مواد اولیه گیاهی مانند پنبه و الیاف حیوانی مانند پشم هستند. سپس الیاف رشته ای وجود دارد، الیاف نازک طولانی که طول محدودی ندارند. آن ها می توانند واقعاً طولانی باشند. ابریشم و نایلون نمونه هایی از الیاف رشته است.

تمام مواد اولیه باید به شکل الیاف یا رشته باشند تا بتوانند نخ یا نخ برای منسوجات تولید کنند. اولین شواهد استفاده از پنبه در جهان قدیم، مربوط به 5500 سال قبل از میلاد مسیح و در مهره های مسی حفظ شده است، در دامنه گذرگاه بولان در بلوچستان، پاکستان یافت شده است.

لاتکس خام:
از لاتکس طبیعی با محتوای جامد بالا برای ساخت قالب برای ریخته گری گچ، سیمان، موم، فلزات با درجه حرارت پایین و مواد پلی استر با محدودیت محدود نیز استفاده می شود. لاتکس طبیعی از درخت لاستیک Hevea brasilienesis تولید می شود و مایع محافظ موجود در زیر پوست آن است.

شکل آن به صورت مایع سفید ابری است که از لحاظ ظاهری شبیه شیر گاو است. با برش یک نوار نازک پوست از درخت و اجازه دادن به بیرون آمدن لاتکس در یک ظرف جمع کننده در طی چند ساعت جمع آوری می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>