اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مواد اولیه:
اصطلاح ماده اولیه، مواد را در حالت های پردازش نشده یا با حداقل پردازش، نشان می دهد. به عنوان مثال، لاتکس خام، نفت خام، پنبه، زغال سنگ، زیست توده خام، سنگ آهن، هوا، آب یا هر محصول کشاورزی، جنگلداری، ماهیگیری یا مواد معدنی به شکل طبیعی.

شیمی16

در واقع ماده اولیه یا ماده خام، به ماده ای گفته می شود که برای انسان یا در صنعت به عنوان ماده پایه جهت فرآوری محصولات به کار می رود. این واژه بیشتر به ماده ای دلالت می کند که از زیست بوم به دست می آید و فرآوری که پردازش نشده باشد. ماده هایی مانند شیرابه، سنگ آهن، تخته و نفت خام ماده اولیه نامیده می شوند.

مواد اولیه فلزی:
بسیاری از مواد خام فلزی که در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، ابتدا باید به حالت قابل استفاده درآیند.

سنگ معدن فلزی ابتدا از طریق ترکیبی از خرد کردن، بو دادن، جداسازی مغناطیسی، شناور سازی و آبشویی فرآوری می شود تا آن ها را برای استفاده در ریخته گری مناسب سازد. سپس ریخته گری ها، سنگ معدن را به فلز قابل استفاده که ممکن است با مواد دیگر آلیاژ شود، برای بهبود خواص تبدیل می کنند.

یکی از مواد اولیه فلزی که معمولاً در سراسر جهان یافت می شود آهن است و در صورت ترکیب با نیکل، این ماده بیش از 35٪ مواد موجود در هسته داخلی و خارجی زمین را تشکیل می دهد. آهن که در ابتدا از اوایل 4000 سال قبل از میلاد استفاده می شد.

آهن شهاب سنگی نامیده می شد و در سطح زمین یافت می شد، زیرا این نوع آهن از شهاب سنگ هایی آمده بود که قبل از ظهور انسان ها با زمین برخورد کرده بودند و از نظر عرضه بسیار محدود بود. این نوع آهن بر خلاف بیشتر آهن موجود در زمین نیس، زیرا آهن موجود در زمین بسیار عمیق تر از آن بود که بشر در آن دوره زمانی قادر به حفاری باشد.

محتوای نیکل آهن شهاب سنگ باعث شد که نیازی به گرم شدن نباشد و در عوض، چکش خورده و به شکل ابزار و سلاح درآمده است.

ماده اولیه سنگ آهن:
یکی از مواد اولیه شیمیایی سنگ آهن است که آن را می توان در بسیاری از اشکال و منابع یافت. اشکال اولیه سنگ آهن امروزه هماتیت و مگنتیت است.

در حالی که سنگ آهن در سراسر جهان یافت می شود. آهن باتلاق به شکل گره هایی به اندازه نخود است که در زیر کوه های ذغال سنگ نارس در پایه کوه ایجاد می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>