اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد روغن اسپین فینیش:
اسپین فینیش فوق اثر ریسندگی را تسهیل نموده و مواردی چون اصطحکاک و الکتریسته ساکن در الیاف کم کرده و باعث ثبات CRIMP روی الیاف و برش مناسب در الیاف و همچنین ایجاد لایه (WEB) یکنواخت می شود.

شیمی18

روغن اسپین فینیش نرمی و لطافت خاصی به الیاف بخشیده، و پوشش مناسب در فرآیند کشش مانع پارگی الیاف می گردد. این روغن شرایط حرارتی را به خوبی تحمل کرده و هیچ گونه اثر نامطلوب روی فلزات و دیگر بخش های خط تولید ندارد و به راحتی با اب شسته می شود.

وظایف اولیه اسپین فینیش روغن زنی سطحی الیاف یا فیلامنت ها، افزایش خواص آنتی استاتیکی و ایجاد چسبندگی بین فیلامنت ها می باشد.

بنابراین روغن اسپین فینیش مناسب دارای خواص ذکر شده است:

  • نرم بودن و چرمی خوبی را فراهم کند، تا با کاهش اصطکاک بین الیاف و فلز، سایش الیاف را کم کرده و در طول فرآیند تولید کاهش می یابد.
  • چسبندگی مناسبی بین فیلامنت ها ایجاد می کند.
  • چسبندگی قابل قبول بین الیاف و همچنین بازشدگی مناسب میان الیاف برش خورده مورد نیاز می باشد.

دوز مصرف روغن اسپین فینیش:
اسپین فینیش با استفاده از آب بدون مواد معدنی (DM) با نسبت 1:20 تا 1:5 به صورت محلول امولسیون یا دیسپرس رقیق می گردد.

غالبا مصرف کنندگان اسپین فینیش مورد نیاز خود را با غلظت بهینه مورد نظر بسته به شرایط خط تولید و تهیه می کنند. بعد از خشک شدن و با انجام عملیات حرارتی، غلظت اسپین فینیش می تواند تا نسبت 1:3 یا 1:1 افزایش یابد.

جهت ساخت محصول مورد نظر، اسپین فینیش به آرامی درون یک ظرف معمولا استیل در صورت نیاز بسته به نوع اسپین فینیش در دمای بیش از 50 درجه سانتیگراد اضافه می گردد و تا زمان حل شدن به شدت هم زده می شود. آماده سازی اسپین فینیش در تانک ها برای ذخیره روغن خالص و تانک هایی برای ذخیره آب خالص و اسپین فینیش می باشند.

آب و روغن درون تانک به شدت هم زده می شوند، بعد از فیلتر شدن محلول تهیه شده درون ظرف ذخیره نگه داشته می شود که برای جلوگیری از جدا شدن و ته نشین شدن به سرعت هم زده می شود.اسپین فینیش آماده شده یک بار دیگر فیلتر شده و به سمت تانک های ذخیره اسپین فینیش پمپ می شود.

در خط ریسندگی، اسپین فینیش رقیق شده به وسیله غلتک های روغن زنی و یا نازل های سرامیکی استفاده می شود.در نوع دوم اسپین فینیش به وسیله پمپ های چرخ دنده ای تامین می گردد.

در تولید الیاف استیبل (دو مرحله ای)، الیاف با خروج از رشته ساز ها روغن زده می شوند، و بعد از چند لا شدن به خاطر رطوبت آن ها به 10 الی 20% افزایش می یابد، و همچنین قرار گیری TOW ریسیده شده درون کنی ها به سهولت انجام می گیرد.

مجددا روغن زنی می شوند. در هنگام ورود دسته الیاف TOW به خط کشش (مرحله دوم) از طریق یک حمام یا عمق زیاد مجددا روغن زنی می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>