اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقش اسپین فینیش:
همان گونه که گفته شد، با اینکه اسپین فینیش قسمت کوچکی از کل سیستم تولید را تشکیل می دهد، نقش بسیار مهمی در عملکرد، کیفیت و فرآیند تولید نهایی الیاف را عهده دار می باشد.

شیمی20

لایه اسپین فینیش فصل مشترک و ارتباط دهنده بین الیاف با دیگر سطوح همچون غلتک ها، راهنماها وغیره می باشد. جهت درک نقش ویژه اسپین فینیش لازم است. درابتدا وظایف اصلی اسپین فینیش در الیاف توضیح داده شود.

رفتار اصطکاکی:
ضریب اصطکاک در نخ روغن خورده به ویسکوزیته فینیش و فشار (نیرو بر سطح تماس) می باشد. اساسا ضریب اصطکاک یک نخ روغن خورده به ویسکوزیته اسپین فینیش بستگی دارد. و ضریب اصطکاک نخ روغن خورده می تواند از نخ بدون روغن بیشتر باشد. وابستگی دما به ضریب اصطکاک نامتناسب می باشد.

این وابستگی را در سه نوع اسپین فینیش که بر روی فیلامنت قرار گرفته اند نشان می دهد کاهش ضریب اصطکاک با افزایش دما نتیجه مورد انتظار می باشد.

خواص آنتی استاتیکی (رفتار آنتی استاتیکی):
خواص آنتی استاتیکی به معنای جلوگیری از به وجود آمدن الکتریسیته ساکن می باشد. با این حال، اسپین فینیش بعد از استفاده تنها حصول الکتریسیته ساکن را کاهش می دهد. این موضوع به ویژه در ریسندگی اهمیت دارد، چون که نخ ریسیده شده قبل از روغن زنی الکتریسیته ساکن به دست می آورد.

متغییرهای عمده تأثیر گذار بر الکتریسیته ساکن در فرآیند تولید الیاف یا نخ شامل مساحت سطح و نیروی بین نخ، رطوبت نسبی، سرعت نخ، نوع الیاف روغن خورده و دما می باشند.

ایجاد بار بر روی سطح نخ در حال حرکت، بستگی مستقیم به تماس اصطکاکی نخ با دیگر سطوح را دارد. انتخاب صحیح یک آنتی استاتیک برای جلوگیری از به وجود آمدن بار ساکن بسته به نوع الیاف و فرآیند تولید آن ضروری می باشد.

ایجاد چسبندگی:
سومین وظیفه اصلی اسپین فینیش فراهم آوردن چسبندگی بین فیلامنت ها می باشد. این نقش در فرآیند تولید نخ های فیلامنتی و الیاف استیپل دارای اهمیت می باشد. افزایش در چسبندگی الیاف به وسیله اسپین فینیش غالبا باعث افزایش اصطکاک هیدرودینامیکی خواهد شد.

بنابراین مشکلات فرآیندی مرتبط با چسبندگی را می توان به آسانی در مورد اصطکاک هیدرودینامیکی تفسیر نمود، چسبندگی بین فیلامنت های یک نخ چند فیلامنتی و یا فیلامنت های یک tow را می توان با فرمول زیر بیان نمود:

در آن نیروی ps نیروی مورد نیاز برای جداسازی فیلامنت ها، ᶯ ویسکوزیته اسپین فینیش، L طول تماس، W سرعت نسبی جداسازی، ƌ فاصله بین فیلامنت ها، σ کشش سطحی اسپین فینیش و K مقدار ثابت می باشد.

این رابطه نشان می دهد، یک روغن فینیش که باعث افزایش چسبندگی بین فیلامنت ها می شود، افزایش چسبندگی بین نخ و سایر سطوح را هم در پی خواهد داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>