اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مسکوویم

عنصر مسکوویم برای اولین بار در سال 2003 میلادی، به صورت مصنوعی در موسسه تحقیقات هسته ای (JINR) دوبنا (Dunba) شوروی سابق گزارش شده است. در این سنتز، یک تیم مشترک از دانشمندان روسی و آمریکایی به سرپرستی فیزیکدان هسته ای روسی یعنی یوری اوگانسیان، در موسسه JINR، اهداف امریسیم (ایزوتوپ 243Am) را با هسته های کلسیم (ایزوتوپ 48Ca) بمباران کردند. بدین شکل 4 اتم از عنصر شماره 115 را به دست آوردند.

وجود عنصر جدید توسط گروه های تحقیقاتی مختلف از جمله، گروه دانشمندان آمریکایی در لابراتوار لارنس برکلی کالیفرنیا، آمریکا و محققان موسسه تحقیقات هسته ای یون های سنگین (GSI) هلمهولتز واقع در دارمشتات، آلمان و محققان دانشگاه لوند در سوئد تایید شد. به عنوان مثال، محققان دانشگاه لوند سوئد با بمباران یک ورقه نازک از عنصر آمریسیوم به وسیله یون های کلسیم، توانسته اند فوتون های مربوط به تجزیه الفای عنصر جدید را اندازه گیری نمایند.

در حقیقت، انرژی های قطعی از فوتون های اندازه گیری شده با انرژی های پرتوی ایکس مورد انتظار، مطابقت داشته است. در نهایت انجمن بین المللی شیمی محض و کاربردی یا همان آیوپاک (IUPAC)، در سال 2015 میلادی، وجود عنصر مسکوویم را تایید کرد. از این جهت، تیم مشترک روسی دوبنا و تیم آمریکایی آزمایشگاه ملی لورنس لیورمور را رسما به عنوان کاشف عنصر 115 به رسمیت شناخت.

با استفاده از سیستم عناصر پیش بینی شده توسط مندلیف، عنصر مسکوویم با نام اکا- بیسموت شناخته می شد. در نهایت در سال 1979 میلادی، آیوپاک تصمیم گرفت که تا زمانیکه عنصر فوق کشف و تایید نشده است (در این صورت نامی نیز برایش تعیین نشده)، عنصر را در جدول تناوبی عناصر با نام سیستماتیک معرفی کند. بنابراین، انجمن آیوپاک نام موقت یونون پنتیوم، اونانپنتیوم یا اون اون پنتیم (ununpentium) و نماد Uup را برای این عنصر تا زمانیکه یک تصمیم نهایی برای نامگذاری آن گرفته شود، انتخاب کرد. جالب است بدانید که اغلب دانشمندان، عنصر فوق را با نام های عنصر 115، E115 و یا حتی 115 می شناختند.

تیم تحقیقات هسته ای دوبنای روسیه، در سال 2015 میلادی، ابتدا نام لانژینیم (langevinium) را به پاس قدردانی از فیزیکدان فرانسوی یعنی پل لانگوین (Paul Langevin) پیشنهاد دادند. اما بعد ها نام مسکوویوم را به خاطر منطقه مسکو که آزمایشگاه دوبنا در آن قرار دارد، انتحاب کرد. در نهایت و در سال 2016 میلادی، آیوپاک واژه مسکوویوم را به عنوان نام رسمی این عنصر تایید کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>