اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مستربچ

اگر بخواهیم به سوال گرانول مستربچ چیست؟ جواب بدهیم، باید بگوییم که مستربچ در واقع ترکیبی از ماده ترموپلاستیک و یک نوع پودر می باشد و به دلیل اینکه دارای شل گرانولی است به آن گرانول مستربچ گفته می شود. مستربچ ها را در مواقعی که نتوان مواد افزودنی را به طور مستقیم در فرایند تولید محصولات پلاستیکی اضافه کرد، استفاده می کنند. استفاده از این مواد در صنعت تولید پلاستیک مزایای بسیار زیادی دارد.

بهتر است در ابتدا شما را با مفهوم گرانول آشنا کنیم. گرانول، در واقع به اشکال دانه ای پلیمر گفته می شود. برای استفاده از گرانول ها لازم است که در ابتدا آنها را ذوب کرد و سپس به آنها شکل داد. بعد از تولید پلیمر آن را در دستگاهی شبیه به چرخ گوشت به نام دستگاه اکسترودر ذوب می کنند و در بخش خروجی آن یک کاتر برای قطع کردن پلیمرهای خروجی نصب می کنند و با استفاده از آن پلیمرها را به شکل دانه های ساچمه ای در می آورند که این مواد خارجی را گرانول می نامند.

به محصولی که در آن پودر رنگ، پودرهای مواد معدنی و مواد آلی به صورت کاملا بهینه و در فرایند مذاب در داخل یک ترموپلاستیک با یکدیگر ترکیب شده اند، مستربچ گفته می شود.برای تولید محصولات بسیار زیادی در صنعت پلاستیک، حتما نیاز است که عوامل بهداشتی کاملا رعایت شود. برای مثال، ظروف غذایی و دارویی پلاستیکی، جزو آن دسته از محصولاتی هستند که محیط تولید آنها باید کاملا تمیز و بهداشتی باشد که به همین منظور گرانول های پلاستیکی برای تولید این مواد مورد استفاده قرار می گیرند.

اما در مواردی نیاز است که یک سری افزودنی هایی به گرانول مواد پلیمری اضافه شود البته به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از مواد افزودنی پودری محیط تولید به شدت آلوده و غبارآلود خواهد شد که مستربچ ها از جمله موادی هستند که به دلیل ساختار گرانولی به راحتی با مواد پلاستیکی گرانول ترکیب شده و هیچ گونه آلودگی در محیط به وجود نمی آورند.

لازم به ذکر است که گرانول مستربچ مزیت هایی بسیاری نیز دارد که عبارتند از: صرفه جویی در زمان، هزینه های لازم جهت ترکیب پودر و صرفه جویی در انرژی

البته بعضی از مواد افزودنی وجود دارند که قدرت پخش شوندگی آنها بسیار پایین است و همین امر باعث شده است که نتوان آنها را به طور مستقیم در محصول استفاده کرد. برای مثال به دلیل کوتاه بودن طول مارپیچ در هنگام تزریق به پلاستیک نمی توان از افزودنی هایی استفاده کرد که پودری هستند به همین دلیل توصیه می شود که در هنگام تزریق به پلاستیک از گرانول مستربچ استفاده کرد.استفاده از گرانول مستربچ مزایای بسیاری دارد که عبارتند از:

شکل گرانولی دارند و جا به جایی و ذخیره سازی آنها امری بسیار راحت است. گرانول های مستربچ دارای قابلیت پخش یکنواخت رنگ می باشند و علاوه بر آن این توانایی را دارند که مواد افزودنی و پر کننده ها را در تمامی قسمت های محصول های نهایی به خوبی پخش کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>