اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسیدهای متداول برای تنظیم pH:
در این بخش لیستی از اسیدهایی که بیشترین کاربرد را در تنظیم pH و خنثی سازی دارند را ارائه می دهیم:

شیمی13

دی اکسید کربن:
این ترکیب به خودی خود خاصیت اسیدی ندارد اما زمانی که با آب مخلوط می شود، کربنیک اسید تشکیل می دهد. استفاده از آن مشکل است و به همین دلیل در سیستم های خنثی سازی نسبت به موارد دیگر کمتر کاربرد دارد. اما از آن گاها در سیستم های تصفیه آب های معین استفاده می شود.

هیدروکلریک اسید:
یکی از پرکاربردترین و معمول ترین اسیدها، HCl است. بعد از اسید سولفوریک این ترکیب دومین اسید مورد استفاده در صنعت است. هیدروکلریک اسید ارزان و موثر است (گرچه گرانتر از سولفوریک اسید است چرا قدرت اسیدی آن پایین تر است).

غلظت بیش از 10 درصد بخاری که اسید کلریدریک ایجاد می کند در ترکیب با رطوبت بسیار خورنده است. این گاز می تواند باعث خوردگی فلزاتی مانند سیم های فولادی ضد زنگ و مس شود. از این ترکیب در تنظیم اسیدیته محلول ها استفاده می شود.

اسید نیتریک:
اسید نیتریک اسید گرانتری از اسید کلریدریک و اسید سولفوریک است. این ترکیب نیز مانند HCl می تواند با رطوبت ترکیب شود و گاز خورنده ایجاد می شود. همچنین یک اکسید کننده است و در صورت وجود مواد آلی نباید از آن استفاده شود. در طی واکنش خنثی سازی نیز گرما آزاد می شود.

اسید فسفریک:
اسید فسفریک یک اسید بی خطر است و اغلب در صنایع تولید مواد شوینده و کودهای کشاورزی استفاده می شود. ارزان است اما به اندازه HCl مقرون به صرفه نیست. به علت اینکه اسید ضعیف تری است، گازهای آزاد شده آن سمیت زیادی ندارد. واکنش خنثی سازی آن بسیار کند است و برای خنثی سازی در صنایع غذایی استفاده می شود.

اسید سولفوریک:
این ترکیب جزو کم هزینه ترین و متداول ترین مواد شیمیایی خنثی کننده است. غلظت معمول آن بین 25 تا 96 درصد است. از همه اسیدها قوی تر بوده و از نیتریک اسید وهیدروکلریک اسید ایمن تر و کاربرد آن آسان تر است. واکنش خنثی سازی آن بسیار گرمازا است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محسن امینی :
سلام استخر پوشیده phاب بالاست بهترین گزینه جهت پاین آوردن آن چیست وچگونه باید خرید کنیم ممنون
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>