اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فواید و مضرات مواد نگهدارنده:
نگهدارنده ها مانند یک شمشیر دو لبه هستند، می توانند هم مفید و هم مضر باشند. وجود این مواد انقلاب بزرگی در زندگی ما ایجاد کرد.

شیمی15

باعث شد دسترسی به غذا برای همه امکان پذیر باشد و رقابت سر غذا کاهش یابد. اما آیا این مواد ارزش استفاده کردن را دارند؟ در این بخش به بررسی فواید و مضرات این مواد به طور جداگانه می پردازیم تا ببینیم از این به بعد از مواد غذایی طبیعی استفاده کنیم یا نوع حاوی نگهدارنده را انتخاب کنیم.

فواید نگهدارنده ها:
مهم ترین مزیتی که نگهدارنده ها دارند افزایش ماندگاری مواد غذایی و در نتیجه در دسترس بودن همیشگی آن ها است. بودن این مواد رقابت را در به دست آوردن غذا کم کاهش داد و باعث شدن مشکل گرسنگی که یک مشکل بزرگ در میان انسان ها بود، کاهش پیدا کند. اما از جمله مزایا کلی برای این ترکیبات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سلامت و ایمنی مواد غذایی.
  • ماندگاری بالا.
  • در دسترس بودن انواع میوه ها و سبزیجات در تمامی فصول.
  • کاهش دور ریز مواد غذایی.
  • افزایش قدرت انتخاب در محصولات.

مضرات نگهدارنده:
مضرات این مواد به دو حالت کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود. اثرات کوتاه مدت را می توان همان مسمومیت های غذایی، حساسیت ها و دردهای شکمی و معده دانست.

در این موارد با مراجعه به پزشک و یا گذر زمان مشکلات برطرف می شود و نگرانی زیادی ایجاد نمی کند. ضرر اصلی مربوط به اثرات بلند مدت این ترکیبات است. از مهم ترین این مضرات سرطان را می توان نام برد.

سوالی که پیش می آید این است که آیا این مواد را مصرف کنیم یا خیر؟
در پاسخ به این سوال باید گفت در شرایط جامعه امروزی، استفاده نکردن از نگهدارنده های غذایی غیر ممکن است. همه ما از این مواد به وفور استفاده کرده ایم. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده استفاده از این مواد در مقادیر کم و دوز های مجاز هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

با این وجود بهتر است تا می توانید از خوراکی ها و مواد تازه استفاده کنید. از روش های فیزیکی مانند انجماد (گوشت ها) و خشک کردن (میوه ها و سبزیجات) که روش های ایمنی هستند استفاده کنید. اما همه ما این شرایط را نداریم.

خیلی از ما آنقدر سرمان شلوغ است که وقتی برای برنامه ریزی غذاهای خود نداریو ناچاریم از غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده استفاده کنیم. در این صورت سعی کنید از خوراکی که بر روی بسته بندی آن ها بدون نگهدارنده را ذکر کرده و یا موادی که نگهدارنده های ایمن تری دارند استفاده کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>