اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پنج نگهدارنده رایج مواد غذایی:

شیمی16

1.نمک:
بله درست شنیدین نمک. کلمه لاتین salary به معنی حقوق از کلمه salt یا همان نمک گرفته شده است. علت این نامگذاری این بوده که به رومیان به عنوان حقوق نمک داده می شده و یا پولی داده میشد که اجازه داشتند با آن نمک بخرند.

در هر صورت، نمک به دلیل توانایی که در حفاظت از مواد در برابر فاسد شدن داشت قبل از ظهور یخچال بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه اما با وجود یخچال به قوت قبل از نمک برای نگهداری مواد غذایی استفاده نمی شود.

اما هنوز مصرف آن بسیار زیاد است. در گزارشی میانگین مصرف نمک روزانه استرالیایی ها 10 گرم بوده است. این مقدار بیش از 1600 میلی گرم توصیه شده در روز است. علت آن این است که در بسیاری از غذاهای فرآوری شده از این ماده غذایی استفاده می شود.

2.نیتریت ها (نیترات ها و نیتروزآمین ها):
نیتریت ها مواد نگهدارنده ای هستند که به گوشت های فرآوری شده اضافه می شوند. آنها به خودی خود بد نیستند، اما به مواد شیمیایی مضر به نام نیتروزامین تبدیل می شوند. نیتروزامین مواد سرطان زایی است که در دود سیگار یافت می شود.

نیتریت ها وقتی در حرارت زیاد پخته می شوند و حتی زمانیکه در معرض اسید بالای معده قرار می گیرند، نیتروزامین تشکیل می دهند.

برای حفظ رنگ قرمز صورتی و جلوگیری از قهوه ای شدن، نیتریت ها به گوشت ها اضافه می شوند، بیشتر در گوشت بیکن، ژامبون، سوسیس و کالباس. نکته جالب دیگر اینکه گوشت های فرآوری شده با سرطان روده بزرگ ارتباط دارند. به دلیل نیتریت ها؟ شاید، اما به هر صورت، نیتروزامین یک تأیید کننده سلامت است.

BHT.3 و BHA:
بوتیله هیدروکسیانیزول (BHA) و بوتیله هیدروکسی تولوئن (BHT) آنتی اکسیدانی هستند که به بسیاری از غذاهای فرآوری شده اضافه می شوند. روش اصلی کار BHA و BHT جلوگیری از فاسد شدن چربی ها است. آیا این مواد ایمن هستند؟

خب، برای استفاده به عنوان ماده نگهدارنده در مقادیر کم مورد تأیید قرار گرفته اند و به طور معمول در مارگارین، اسپرد، سس سالاد و پوره سیب زمینی یافت می شوند. آنها توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان WHO به عنوان "احتمالاً سرطان زا برای انسان" ذکر شده اند، زیرا برخی مطالعات نشان می دهد که آنها می توانند در دوزهای بالا باعث سرطان در حیوانات شوند.

باز هم، آنها به غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده اضافه می شوند، بنابراین عاقلانه است که از آنها اجتناب کنید.

4.سولفیت ها:
مواد نگهدارنده ای که حاوی گوگرد هستند، از جمله دی اکسید گوگرد معمولاً در میوه های خشک، شراب، سوسیس و کالباس یافت می شوند و می توانند علائم آلرژی و حملات آسم را تحریک کنند.

5.بنزوات سدیم، بنزوات پتاسیم و بنزن:
بنزن یک ماده شیمیایی رایج صنعتی است که در ساخت مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در روغن خام، بنزین و دود سیگار یافت می شود. این ماده سرطان زا شناخته شده و به غذاها اضافه نمی شود. با این حال، در نوشیدنی های غیر الکلی مانند نوشابه، ترکیب مواد نگهدارنده بنزوات سدیم یا بنزوات پتاسیم و اسید اسکوربیک (ویتامین C) می تواند منجر به تشکیل بنزن شود.

قرار گرفتن در معرض گرما یا نور در حین حمل و نقل یا ذخیره سازی نیز می تواند میزان بنزن تشکیل شده را افزایش دهد. در سال 2006، آزمایش مستقل نوشیدنی های غیر الکلی در ایالات متحده میزان بسیار بالایی از بنزن را یافت و از آن زمان علل و راه حل ها برای کاهش سطح آنها مورد بررسی قرار گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>