اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گالوانیزه

گالوانیزه لوله به روش های متفاوتی صورت می گیرد و باعث افزایش دوام لوله هایی از جنس فلزات مختلف می شود. گالوانیزه لوله بیشتر با گالوانیزه گرم انجام می شود که پوشش کامل تر و ضخیم تری ارائه می دهد.

این لوله های جزء پرکاربرد ترین محصولات گالوانیزه هستند که برای جلوگیری از پوسیدگی و خوردگی با روکش روی مقاوم سازی می شوند. ضخامت لایه روی بکار رفته در سطح لوله ها معمولا 15 میکرون است ولی بسته به کاربرد لوله می تواند ضخامت کمتر یا بیشتری داشته باشد.

لوله گالوانیزه گرم

در گالوانیزاسیون گرم سطح لوله ها ابتدا از هرگونه آلودگی و زنگ آهن پاک شده و پس از آماده سازی سطح لوله ها توسط روی مذاب پوشانده می شود.

لوله گالوانیزه سرد

این لوله ها روکش نازک تری نسبت به لوله گالوانیزه گرم دارد و با سطح ماتی که دارد کاملا قابل تشخیص است. این نوع از محصولات برای مصارف خانگی مناسب هستند.

لوله آهنی

این لوله ها در دو نوع متوسط و سبک موجود هستند و به آنها لوله درزگیر نیز گفته می شود. این محصولات به رنگ خاکستری و در اندازه های شش متری در دسترس هستند.نوع دیگری از محصولات محافظت شده هستند که بدون نیاز به جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرند زیرا جوشکاری روکش آنها را از بین می برد. این لوله ها با استفاده از دنده های پیچی در ابتدا و انتهای لوله قرار گرفته و سپس آب بندی می شود.

نحوه گالوانیزه لوله

گالوانیزاسیون به روش های مختلفی صورت می گیرد ولی رایج ترین روش، گالوانیزاسیون گرم است که در آن لوله ها در یک محلول روی مذاب قرار می گیرند.قبل از انجام عملیات ابتدا طبق استاندارد لوله ها آماده سازی می شوند یعنی سطح آنها از آلودگی ها پاک می شود تا روکش به بهترین نحو ممکن روی فلز بچسبد و پوشش کاملی ایجاد کند.

پس از رفع چربی ها و آلودگی های احتمالی لوله ها وارد محلول فلاکس می شوند تا لوله ها آمادگی جذب روی بیشتری را داشته باشند. پس آغشته شدن به فلاکس لوله ها وارد دستگاه گالوانیزاسیون شده و در کوره های مخصوص حرارت می بینند.

سپس لوله ها به مدت یک دقیقه وارد حمام روی شده و پس از خارج شدن به سرعت در آب سرد فرو برده می شوند تا از تشکیل آلیاژ بر روی سطح آنها جلوگیری شود.با این روش لوله های با روکش سخت و مقاوم تولید می شود که مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند و مدت بیشتری قابل استفاده هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>