اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منتول

منتول دارای خاصیت خنک کنندگی می باشد. این ویژگی منتول باعث کاهش التهاب، سوزش و خارش می شود و به همین جهت توجه تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به سوی این ماده جلب شده است.

محققان اخیراً به این نتیجه رسیده اند که منتول در کاهش لکه های تیره روی پوست و از بین بردن جوش های سر سفید و سر سیاه تأثیرگذار بوده و از پیری پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این، منتول دارای خاصیت حفظ رطوبت بوده و به این ترتیب باعث حفظ طراوات و شادابی پوست می شود.

به غیر از محصولات آرایشی، از منتول در تولید محصولات مراقبت از مو نیز استفاده می شود. کریستال های منتول مورد استفاده در این محصولات، روغن تولید شده توسط غدد چربی پوست مو را کنترل کرده و شوره سر را کاهش می دهد. این ماده آلودگی ها و سبوم اضافی مو را از بین برده و باعث درخشندگی مو می گردد.

منتول و اکالیپتوس در دنیای پزشکی کاربرد های فراوانی دارند. یکی از موارد استفاده از منتول در دنیای پزشکی، بکارگیری آن در ساخت داروهای برطرف کننده سرفه، سرماخوردگی و گرفتگی بینی است. استنشاق منتول از راه دهان یا مجاری بینی باعث می گردد تا تنگی نفس کاهش یافته و گرفتگی گلو توسط خلط نیز بهبود یابد.

علاوه بر موارد گفته شده، از این ماده برای درمان ناراحتی های سینوسی، سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، اسهال، درد مفاصل، سوختگی، گرفتگی ماهیچه ها، رگ به رگ شدن و… نیز استفاده می گردد.یکی دیگر از کاربرد های رایج منتول، استفاده از آن ساخت محصولات بهداشت دهان و دندان از جمله، انواع خمیردندان، محلول های دهان شویه، نخ دندان، اسپری های خوشبو کننده دهان و… اشاره کرد.

علت استفاده از منتول، اسانس نعنا و اسانس پونه در این محصولات، ایجاد حس خنکی طراوت در دهان و البته ایجاد بویی مطبوع در دهان می باشد. گستره قابل توجهی از خوراکی های موجود در بازار را با طعم نعنا و اکالیپتوس تولید می کنند که از جمله این محصولات می توان به انواع آبنبات، شکلات، قرص نعنایی، آدامس، شربت و سیروپ و… اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>