اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پرطرفدارترین کالاهای ایرانی در آلمان
«
روده، بادکنک و شکمبه حیوانات»، انواع خشکبار، گل‌های سرخ و همچنین گل محمدی از جمله اقلام عمده صادراتی ایران به آلمان هستند.

آلمان یکی از شرکای عمده تجاری ایران است. بر اساس آمارهای رسمی گمرک، آلمان به عنوان هفدهمین کشور در فهرست کشورهای عمده مقصد صادرات کشورمان در پنج ماهه آغازین سال جاری ثبت شده است. در این پنج ماه ارزش صادرات ایران به آلمان به مبلغی معادل 109 میلیون و 843 هزار دلار رسیده است.

اقلام عمده صادراتی ایران به آلمان در همین بازه زمانی عبارتند از: «روده، بادکنک و شکمبه حیوانات کامل یا قطعه قطعه شده (غیر از روده، بادکنک و شکمبه ماهی) به حالت تازه، سردکرده، یخ‌زده، نمک‌زده یا در آب نمک، خشک‌کرده یا دودی»، ‌ «آنتی سرم‌ها دیگر مشتقات خونی و محصولات مصونیت‌بخش حتی اگر تغییر یافته یا از طریق فرآیندهای بیوتکنولوژیک به دست آمده باشند»، «مغز پسته تازه یا خشک»، «سایر کف‌پوش‌ها به‌جز گبه از پشم یا از موی نرم (کرک) حیوان»، «پسته‌ها با پوست تازه یا خشک»، «محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت و گرم نوردشده به شکل غیرطومار» و «مغز پسته بدون پوست دوم و خلال مغز پسته تازه یا خشک».

همچنین «شیره و عصاره شیرین بیان»، «سوماک (غیر از سوزنی) کارامانی، فرش‌ها (دست‌باف مانند غیرمذکور در جای دیگر)»، «گل خشک و گلبرگ تازه محمدی»، «ملامین»، «گل‌های سرخ (Rosos)»، «سایر نباتات و اجزای آنها مورد مصرف در عطرسازی و داروسازی غیرمذکور در جای دیگر»، «غلتک‌های ماشین نورد»، «گل و غنچه گل، برای دسته گل یا برای زینت، خشک کرده، سفیدکرده، رنگ‌کرده، آغشته یا آماده شده به نحوه دیگر»، «زعفران در بسته‌بندی بیش از 30گرم»، «خرما مضافتی تازه یا خشک‌کرده»، «اجزا و قطعات دستگاه مانیتور علائم حیاتی» و «تیزابی بی‌دانه (انگور خشک‌کرده)» از دیگر اقلام عمده صادراتی ایران به آلمان هستند.

محصولات از آهن یا فولاد، گندم، انواعی از ماشین آلات، جو، مولد گازی، دارو و همچنین آنتی سرم‌، مشتقات خونی و محصولات مصونیت‌بخش نیز از جمله اقلام عمده وارداتی ایران از آلمان در ماه‌های آغازین سال جاری هستند.

 به آلمان چه کالاهایی صادر کنیم؟
در میان کشورهای اروپایی پس از ایتالی، آلمان دومین کشوری است که تجار ایرانی در سال 1393 بیشترین کالا را به آن صادر کرده اند. مجموع ارزش ریالی صادرات ایرانیان به ژرمن ها در این سال حدود 990 میلیارد تومان و برابر با 372 میلیون دلار بوده است. در ادامه برخی از کالاهایی که آلمانها استقبال خوبی از انها داشته اند معرفی می شود. می توانید برای شروع صادرات به این کشور شانس خود را با این کالاها امتحان کنید. 

 فرصتهای ورود به بازار کشور آلمان
آلمان، بزرگ ترین اقتصاد را در قاره اروپا دارد. بهمین دلیل است که نقش رهبری را در مدیریت بحران بدهی فعلی در منطقه حوزه یورو برعهده دارد. البته در چند سال اخیر، با توجه به آسیب پذیری این کشور به دلیل شوک های خارجی، مشکلات ساختاری داخلی و مشکلات اخیر در رابطه با یکپارچه سازی بخش شرقی و پیشتر کمونیست این کشور، عملکرد چندان مطلوبی را از خود نشان نداده است. آلمان در سال 2013 رشد بسیار محسوسی (بمیزان 0/5 درصد) داشته است اما در سال 2014 چشم انداز بهتری را نشان می دهد.

شاخص های اقتصادی آلمان حسادت هر کشوری را برمی انگیزد. مازاد تجاری آن 7% تولید ناخالص داخلی است و صندوق های تامین اجتماعی مازاد 30 میلیارد یورویی و امور مالی عمومی میزان کمتری از مازاد را نشان می‌دهند.

مدل اقتصادی آلمان متکی بر تجارت (صادرات کالاهای صنعتی) می باشد. در سال 2013 دو بحث مهم در رابطه با چگونگی ایجاد مازاد تجارت و حداقل دستمزد به وجود آمد. آلمان از طریق افزایش سرمایه گذاری به تحریک تقاضای داخلی می پردازد. کاهش وابستگی به انرژی هسته ای که باید تا سال 2022 اتفاق بیافتد مستلزم سرمایه گذاری عظیمی بالغ بر 20 میلیارد یورو برای توسعه انرژی های تجدید پذیر در سال 2013 می باشد. به تدریج دولت جدید به کاهش هزینه یارانه ها احتیاج خواهد داشت در حالی که حدود 7/3 میلیون نفر از مردم در شغلهای کم درآمد و بدون مزایا مشغول به کار هستند که افزایش دستمزد در سطح بالاتر از نرخ تورم، برنامه ریزی شده است. اما همچنان چالش اصلی برای دولت آلمان مدیریت بحران بدهی منطقه حوزه یورو می باشد. با وجود رکود اقتصادی، آلمان موفق شده است که نرخ بیکاری خود را در حد 5/2% نگه دارد، اگر چه که بخش آلمان شرقی سابق نرخ بیکاری بسیار بالایی دارد و این روند به دلیل مشکلات ادغام کشور همچنان ادامه دارد.

صنایع بزرگ
بخش کشاورزی آلمان 1% از تولید داخلی کشور را در بر می گیرد و حدود 1/6% اشتغالزایی دارد. این بخش تا حد زیادی از یارانه های دولتی سود می برد.

اصلی ترین محصولات کشاورزی این کشور عبارتند از: شیر، گوشت خوک، دام زنده، چغندر قند، غلات و حبوبات.

مصرف کنندگان معمولاً محصولات کشاورزی ارگانیک را ترجیح می دهند. دولت در تلاش است که بخش غذایی را به صورت غیر صنعتی در بیاورد. سهم بخش صنعت در تولید ناخالص داخلی در سال1970، 51% بوده است که امروزه این رقم حدود 28% کاهش یافته است. با این حال، اقتصاد آلمان هنوز هم دارای بخش های تخصصی مانند: مهندسی مکانیک، تجهیزات برقی و الکترونیک، خودرو و محصولات شیمیایی می باشد. صنعت خودروسازی یکی از بزرگ ترین بخش های صنعتی کشور بحساب می آید و آلمان سومین صادرکننده بزرگ خودرو در جهان می باشد. تصمیم آلمان در رابطه با منع استفاده از انرژی هسته ای تا سال 2022 می تواند به معنای تغییر چشم انداز صنعتی آلمان بحساب بیاید. 

مدل اقتصادی آلمان اساساً متکی بر یک شبکه متراکم از شرکت های کوچک و متوسط می باشد؛ یعنی بیش از 3 میلیون واحد که برای حدود 70% از کارگران حقوق بگیر این کشور اشتغال ایجاد نموده اند.

مروری بر تجارت خارجی
تجارت بیش از 95% از تولید ناخالص داخلی آلمان را تشکیل می دهد (میانگین سازمان تجارت جهانی برای سال های 2012-2010). در این میان، صادرات چیزی حدود 40% از تولید ناخالص آلمان را از آن خود نموده است. آلمان در صادرات پیشرو می باشد و فقط در چند سال اخیر است که چینی ها توانسته اند خود را به این کشور برسانند.

اولین شریک تجاری آلمان کل اتحادیه اروپا می باشد که حدود60% از صادرات آلمان و 60% از واردات آن را در می‌گیرد. چین و آمریکا از دیگر شرکای بزرگ آلمان محسوب می شوند.

Trade in Germany

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>