اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گرانول

برخلاف نظر عموم، گرانول نوع خاصی از پلیمر نیست. در واقع گرانول شکلی از پلیمر که در آن پلیمرها به جای حالت پودری به شکل دانه دانه در می آیند و در موارد مختلفی کاربرد دارند.از مهم ترین دلایل تولید گرانول، سهولت در استفاده از آن به جای پودر است. پودر ها به راحتی در هوا پراکنده شده و میزان زیادی از آن در مدت کوتاهی به هدر می شود.

همچنین موجب آلودگی محیط و بیماری های تنفسی در کاربر نیز می شوند. این مشکلات در استفاده از گرانول وجود ندارد. اغلب سیستم های دستگاه های شکل دهی پلیمر به نوعی طراحی شده اند که بهتر است مواد اولیه به شکل گرانول به آن ها اضافه شود. گرانول ها ابتدا ذوب شده و سپس شکل داده می شوند.

برای تولید گرانول ها گاه از مواد اولیه دست اول استفاده شده و گاه نیز مواد بازیافتی برای تولید آن ها به کار گرفته می شوند.به طور کلی به دانه های ریزی که از کربنات کلسیم تولید می شوند، گرانول کربنات کلسیم گفته می شود. این ماده برای کاهش هزینه های اولیه و تقویت خواص ویژه در حین تولید مواد پلاستیکی کاربرد دارد. به این نوع گرانول ها مستربچ کربنات کلسیم و یا پرکننده نیز گفته می شود.

استفاده از گرانول مزیت های زیادی نیز دارد. از مهم ترین این مزایا می توان به راحتی در حمل و نقل، قابلیت فرآیندپذیری آسان گرانول کربنات کلسیم به نسبت نوع پودری آن و کاهش هزینه های مواد اولیه به علت کاهش هدر رفت در استفاده از گرانول کربنات کلسیم، اشاره نمود.

همین موارد موجب شده است تا اغلب تولیدکنندگان پلیمر و پلاستیک، از گرانول کربنات کلسیم به عنوان مواد اولیه استفاده کنند.روش تولید گرانول کربنات کلسیم نیز آسان بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. اغلب تولید گرانول کربنات کلسیم به روش رشته ای صورت می گیرد.ساخت ماشین آلات و دستگاه های این روش ساده تر است. در ابتدای امر این نوع گرانول با دیگر مواد اولیه خشک ترکیب می شود.این مواد خشک به وسیله دستگاهی به نام اکسترودر ذوب شده و از صافی های فلزی عبور داده می شوند.

در اغلب موارد دستگاه اکسترودری که برای تولید گرانول کلسیم کربنات استفاده می شود، از نوع دومارپیچ موازی است.بعد از عبور از صافی می توان مواد را با پلی اتیلن و پلی پروپیلن ترکیب کرده و گرانول کربنات کلسیم را تولید نمود. در واقع پلی اتیلن و پلی پروپیلن، پایه تولید مواد پلیمری هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>