اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گرانول

گرانول شکلی از پلیمرهاست که کاربرد فراوانی در تولید انواع محصولات پلاستیکی دارد. طبیعتا با افزایش مصرف این محصولات و افزایش تقاضا، بازار تولیدی هایی که در این زمینه فعالیت می کنند نیز داغ می شود و یکی از مسائلی که این تولیدکنندگان را درگیر می کند، خرید گرانول مناسب به عنوان ماده اولیه برای تولید محصولاتشان است.

گرانول به دو دسته آن-گرید (on-grade) و آف-گرید (off-grade) تقسیم می شود. منظور از آف-گرید، محصولاتی هستند که با استانداردهای پتروشیمی مانند خواص ظاهری، فیزیکی، مکانیکی تطابق ندارند.در مقابل، محصولاتی که این استانداردها را داشته باشند، آن-گرید می گویند.

محصولات آف-گرید نیز به سه گرید آف 1، آف 2 و آف 3 تقسیم بندی می شوند که اختلاف کیفیت در این گریدها عامل ایجاد تفاوت بین آن هاست و دربرخی موارد خاص به خواص آن-گریدها نزدیک هستند. هر چقدر که گرانول از خواص آن-گرید فاصله می گیرد، قیمت آن نیز کاهش می یابد.با توجه به این موارد، با توجه به میزان حساسیت محصول تولیدی (موارد کیفی، بهداشتی، محیط زیستی و از این دست موارد) می توانید از هر کدام از انواع گرانول استفاده کنید.

گاهی اوقات، حساسیت بالا نیست و افت نسبی کیفیت قابل چشم پوشی است. بنابراین برای کاهش هزینه های تولید، می توان به سمت محصولات آف رفت. همواره توجه به نکته زیر، می تواند در انتخاب نوع گرانول به ما کمک کند:

حفظ قیمت گرانول در سطح منطقی (نه بسیار بالا نه بسیار پایین) در تولیدات حرف اول را می زند. علاوه بر بالا نگه داشتن کیفیت گرانول، خصوصیات فیزیکی آن، مثل استحکام، خصوصیات کیفی و الاستیسیته و... نیز، باید حفظ شود.

بسیاری از گرانول های تولیدشده در ایران، گرانول بازیافتی هستند و کیفیتشان فاصله زیادی از مواد آن-گرید دارد. برخی از تولیدکننده ها نیز، مانند شمس جاوید، از پودر درجه یک پتروشیمی برای تولید گرانول های خود استفاده می کنند. کیفیت چنین گرانول هایی بین گرید آف 1 و آن-گرید است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>