اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گرانول

این نوع نرم کننده گرانول در برابر استخراج مقاومت بالایی دارند. هم­چنین به دلیل وزن مولکولی بالای آن، فراریت کمی نیز دارند و در برابر تخریب­ های زیست محیطی ایستادگی می ­کنند به این معنی که به کندی در طبیعت تجزیه می­ شوند.

این گروه، برخلاف نرم­ کننده گروه فسفات قیمت کم و مناسبی داشته و سمی هم نیستند. از مشکلات و معایب آن­ها می­توان به سرعت پایین انحلالشان اشاره کرد، هم­چنین زمانی که دما کاهش پیدا می­ کند، عملکرد این نرم­ کننده گرانول بسیار پایین می­ آید.

معروف ­ترین­ های نرم ­کننده­ گرانول پلیمری عبارت ­اند از: پلی پروپیلن سباسات، محصول­ حاصل واکنش الکل گلیکول و دی کربوکسیلیک اسید، اتیلن وینیل استات و البته استیل تری بوتیل سیترات.در پایان توجه به این موضوع نیز خالی از فایده نیست که رایج­ ترین نرم­ کننده در میان محصولات پلیمری، همانا روغن dop است که می ­تواند به عنوان یک افزودنی مجاز استفاده شود.

این افزودنی به عنوان نرم ­کننده گرانول شلنگ، کابل و دیگر محصولات پی­ وی­ سی نرم، قابل استفاده است.این نوع نرم ­کننده گرانول در مقایسه با نرم ­کننده نوع اول، سازگاری و پایداری کمتری با بافت پی ­وی­ سی دارد. به طور کلی می­توان گفت نرم کننده ثانویه به خاطر این سازگاری محدود گاهی باعث اشکال می­ شود.

بنابراین هرگاه بحث انعطاف پذیری محصول اهمیت زیادی داشته باشد، نرم ­کننده اولیه مورد استفاده قرار می­ گیرد.اما در برخی ویژگی ­ها همچون ارتجاع پذیری، نرم­ کننده ثانویه بهتر جواب می­ دهد. ذکر این نکته ضروری است که نرم ­کننده ثانویه از لحاظ قیمت، هزینه بسیاری پایینی در بر دارد.البته این مواد قطبیت کمتری نیز دارند. به همین خاطر پیشنهاد می ­شود، هنگام انتخاب نرم ­کننده گرانول شلنگ از نرم ­کننده نوع اول استفاده گردد.

این نوع نرم ­کننده گرانول باعث افزایش ماندگاری و پایداری پی ­وی­ سی می­ شود. نرم ­کننده اولیه تحت تأثیر عوامل خارجی همچون دما، حرارت، مایعات و مواد دیگر از بافت پی ­وی­ سی خارج نمی­ شود.پارامتر انحلال­ پذیری این مواد با انحلال ­پذیری پی ­وی­ سی­ ها همگونی و سازگاری بالایی دارد. این نرم­ کننده گرانول کاربردها و خواص زیادی در صنعت دارند.

بعضی از این خواص عبارت­ند از: قابلیت بالای نرم کننده برای ژل شدن، سازگاری بالا با پلیمر پایه، مقاومت در برابر شرایط نامطلوب محیطی و …. به عنوان یک مثال از این نوع نرم­ کننده ­ها، جالب است بدانید که نرم­ کننده گرانول شلنگ، سبب شده تا این محصول در دما­های پایین در برابر شکستن مقاومت کند و هنگام کش آمدن یا دریافت فشار توسط یک جسم سنگین، دچار بریدگی نشوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>