اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرایند مخمر در صنایع:
مخمر چیست؟ انواع مخمر ها میکروارگانیسم های یوکاریوتی، تک سلولی هستند که به عنوان قارچ طبقه بندی می شوند.

شیمی4

یوکاریوت ها ارگانیسم هایی هستند که سلول های آنها دارای هسته محصور در یک پاکت هسته ای است. اولین مخمر صدها میلیون سال پیش ایجاد شده است و در حال حاضر حداقل 1500 گونه شناخته شده است. تخمین زده می شود که 1٪ از کل گونه های قارچی توصیف شده را تشکیل دهند.

مخمرها موجودات تک سلولی هستند که از اجداد چند سلولی تکامل یافته اند، بعضی از گونه ها توانایی ایجاد ویژگی های چند سلولی را با تشکیل رشته هایی از سلول های جوانه دار متصل به نام pseudohyphae یا هیف های کاذب دارند.

اندازه مخمرها بسته به گونه و محیط بسیار متفاوت است، به طور معمول قطر 3-4 میکرومتر اندازه گیری می شود، اگرچه اندازه برخی از مخمرها می تواند تا 40 میکرومتر رشد کند.

کلمه "مخمر" از انگلیسی gist، gyst و از ریشه هندو اروپایی yes- به معنی "جوش"، "کف" یا "حباب" آمده است. میکروب های مخمر احتمالاً یکی از اولین موجودات اهلی هستند.

باستان شناسان در حال حفر در ویرانه های مصر سنگ های آسیاب اولیه و اتاق های پخت نان که در تهیه آن از مخمر استفاده شده و همچنین نقاشی های نانوایی ها و کارخانه های آبجو سازی 4000 ساله را پیدا کردند.

تغذیه و رشد:
مخمرها به دلیل اینکه از ترکیبات آلی به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند، به نور آفتاب برای رشد نیاز ندارند. کربن بیشتر از قندهای هگزوز مانند گلوکز و فروکتوز یا دی ساکاریدها مانند ساکارز و مالتوز به دست می آید.

برخی از گونه ها می توانند قندهای پنتوز مانند ریبوز، الکل و اسیدهای آلی را متابولیزه کنند. گونه های مخمر یا برای تنفس سلولی هوازی به اکسیژن (هوازهای اجباری) احتیاج دارند یا بی هوازی هستند، اما از روش های هوازی تولید انرژی (بی هوازی های غیر عادی) نیز برخوردارند.

برخلاف باکتری ها، هیچ گونه مخمر شناخته شده فقط به صورت بی هوازی رشد نمی کند (بی هوازی های اجباری). بیشتر مخمرها در یک محیط pH خنثی یا کمی اسیدی رشد می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>