اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اهمیت سولفوریک اسید در اقتصاد و کاربرد آن:
H2SO4 یک ماده شیمیایی اقتصادی مهم است و در واقع، تولید سولفوریک اسید یک کشور شاخص خوبی برای مقایسه قدرت صنعتی آن است.

شیمی5

تولید جهانی در سال 2004 حدود 180 میلیون تن بود، با توزیع جغرافیایی زیر: آسیا 35٪، آمریکای شمالی (از جمله مکزیک) 24٪، آفریقا 11٪، اروپای غربی 10٪، اروپای شرقی و روسیه 10٪، استرالیا و اقیانوسیه 7٪، آمریکای جنوبی 7٪.

بیشتر این مقدار حدود (60٪) برای تولید کودها، به ویژه سوپرفسفاتها، فسفات آمونیوم و آمونیوم پرسولفات مصرف می شود.

حدود 20٪ در صنایع شیمیایی برای تولید مواد شوینده، رزین های مصنوعی، مواد رنگی، دارویی، کاتالیزورهای نفتی، حشره کش ها و ضد یخ و همچنین در فرآیندهای مختلف مانند اسیدی شدن چاه های روغن، کاهش آلومینیوم، اندازه کاغذ و تصفیه آب استفاده می شود.

حدود 6٪ موارد استفاده مربوط به رنگدانه ها است و شامل رنگ، لعاب، جوهر چاپ، پارچه های پوشیده شده و کاغذ است، در حالی که بقیه در بسیاری از کاربردها مانند تولید مواد منفجره، سلفون، منسوجات استات و ویسکوز، روان کننده ها، غیر فلزات آهنی و باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردها:
سولفوریک اسید یکی از مهم ترین مواد شیمیایی صنعتی است. هر سال بیشتر از هر ماده شیمیایی تولید شده دیگر ساخته می شود. بیش از 40 میلیون تن از آن در سال 1990 در ایالات متحده تولید شده است. این ماده دارای کاربردهای متنوعی است.

موارد استفاده از این اسید بی شمار است و این ماده معمولاً در مواد شیمیایی تولید شده از آرایش گرفته تا مواد منفجره یافت می شود. هنگامی که در تولید کودها استفاده می شود، سوپرفسفات آهک با سولفات آمونیوم مخلوط می شود. اسید کلریدریک، اسید نیتریک، مواد شوینده، رنگدانه ها و نمک های سولفات همگی با استفاده از H2SO4 ساخته می شوند و داروهای ریون و بدون نسخه نیز می توانند حاوی اسید سولفوریک باشند.

بیشترین کاربرد اسید سولفوریک در تولید کودها، به عنوان مثال، سوپرفسفات آهک و سولفات آمونیوم است. این ماده به طور گسترده ای در ساخت مواد شیمیایی، به عنوان مثال، در ساخت اسید کلریدریک، اسید نیتریک، نمک های سولفات، مواد شوینده مصنوعی، رنگ ها و رنگدانه ها، مواد منفجره و داروها استفاده می شود.

از این ماده در تصفیه نفت برای شستشوی ناخالصی های بنزین و سایر محصولات پالایشگاهی استفاده می شود.H2SO4 در فرآوری فلزات، به عنوان مثال، در تمیز کردن آهن و فولاد قبل از آبکاری آنها با قلع یا روی، استفاده می شود.

ریون با این اسید ساخته می شود. این به عنوان الکترولیت در باتری ذخیره اسید سرب است که معمولاً در وسایل نقلیه موتوری استفاده می شود (اسید برای این استفاده، حاوی حدود 33٪ H2SO4 و با وزن مخصوص حدود 1.25، که اغلب اسید باتری نامیده می شود).

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>