اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد حلال استون چیست ؟
یکی از کاربرد های عمده ی این ماده به عنوان حلال در صنایع تولید پلاستیک است، به طوری که با فنول واکنش داده و تولید بیس فنول A می کند که یکی از مهم ترین مواد اولیه برای تولید انواع مواد پلیمری است.

شیمی13

از این ماده برای انحلال استیلن استفاده می‌شود به طوری که هر لیتر استون، 250 لیتر استیلن را در فشار 10 بار در خود حل می‌کند و موجب نگهداری این ماده ی بسیار اشتعال پذیر می شود.

استون یک حد واسط شیمیایی در تولید متیل متاکریلات است و در تولید بسیاری از مواد از جمله کلروفرم و متیل ایزو بوتیل کتون و… نقش دارد. این ماده حتی در تولید مواد غذایی به خصوص نان کاربرد دارد زیرا باعث سفید شدن آرد می شود. پروپانون در دیگر زمینه ها نیز کاربرد دارد، از جمله:

محصولات مراقبت شخصی:
C3H6O در محصولات آرایشی به عنوان یک حلال باعث اختلاط بیشتر مواد شیمیایی شده و با خاصیت لایه برداری خود در از بین بردن آکنه به عنوان یک محصول مراقبت از پوست موثر است. البته در مقادیر بیشتر از حد مجاز، باعث تحریک چشم یا پوست شده و با وجود فراریت بالا موجب تبخیر رطوبت پوست و در نتیجه خشکی آن خواهد شد.

مهم ترین کاربرد پروپانون در پاک کننده های لاک ناخن است که مصرف زیاد آن ناخن ها را ضعیف و شکننده می‌کند.

داروسازی:
در این زمینه از حلال استون به عنوان یک ماده ی به حجم رساننده که دارو را به دوز مورد نظر میرساند استفاده می‌شود که به عنوان یک ماده جانبی در اکثر داروها وجود دارد.

این ماده در بسیاری از موارد به عنوان ضد عفونی کننده کاربرد دارد و در نمونه های حیوانی اثرات ضد تشنج ایجاد کرده است.

نساجی:
پروپانون قادر است مواد چسبده را از منسوجات پاک کند بنابراین از این ماده برای از بین بردن چربی، چسب، رزین اپوکسی و … در این صنایع استفاده می‌شود.

الکترونیک:
با استفاده حلال استون می توان سطح همه ی قطعات الکترونیکی را به خوبی تمیز کرد و درنتیجه کارایی آنها را افزایش داد.

محیط زیست:
استون می تواند به عنوان یک لجن زدا در آب عمل کند و باعث پاکسازی آن شود، در این صورت به بهبود کیفیت محیط برای حیوانات و گیاهان کمک کرده و به دلیل آلی بودن آسیبی به آنها وارد نمی‌کند.

نفت:
C3H6O با رقیق کردن بنزین فرایند پخش و تبخیر آن را بهبود می بخشد و در نتیجه باعث افزایش بازده سوخت خواهد شد.

آزمایشگاه:
در آزمایشگاه از این حلال قطبی برای شستشوی تجهیزات شیشه ای استفاده می‌شود که می تواند فرایند خشک شدن انها هم تسریع کند. نقطه ی انجماد استون 80- درجه سانتی گراد است، در نتیجه برای واکنش هایی که در دمای پایین انجام می‌شوند موثر واقع می‌شود.

کاربرد حلال استون در شستشوی وسایل ازایشگاهیبخارات استون در نور ماورای بنفش دارای خاصیت فلورسانس هستند و می توان از آن به عنوان ردیاب استفاده کرد.همچنین حلال استون در کاهش ویسکوزیته ی محلول ها و افزایش رقت آنها هم موثر است.

مصارف خانگی:
انواع شوینده ها برای از بین بردن لکه های روغن، لکه جوهر و … حاوی استون هستند.

خطرات:
استون در آزمایشگاه اشتعال پذیر و سمی بوده و در صورت استنشاق موجب گلودرد و سرفه خواهد شد.

ولی استفاده ی غیرمسقیم از آن در در بسته بندی مواد غذایی و چسب بی خطر اعلام شده است.تاکنون هیچ گونه زیان ناشی از مصرف معمول استون بر سلامت انسان گزارش نشده است. البته در کارخانه های تولید و یا سالن های ناخن باید حتما تهویه متناوب صورت گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>