اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازدارنده های خوردگی طبیعی:
در میان بازدارنده های خوردگی سازگار با محیط زیست، مواد طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. عصاره های قسمت های مختلف گیاهان که منبع غنی از ترکیبات شیمیایی هستند از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند.

شیمی14

این ترکیبات با استفاده از ابزارهای ساده و با هزینه کم به راحتی استخراج می شوند. علاوه بر این، آنها به دلیل دسترسی خوب و تجزیه بیولوژیکی، یک منبع تجدید پذیر برای بازدارنده های خوردگی فراهم می کنند.

بنابراین، بررسی اکتشاف گیاهان طبیعی با طبیعت بازدارنده از خوردگی مورد توجه قرار گرفت و دارای ارزش عملی و علمی زیادی است. بازده مهار خوردگی عصاره های گیاهی از گیاهان طبیعی به موقعیت جغرافیایی آن گیاه و مکانی که از بازدارنده خوردگی استفاده می شود بستگی دارد.

ترکیبات دارویی:
در سال های اخیر توسعه مهارکننده های خوردگی سازگار با محیط زیست بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رفتار بازدارندگی خوردگی ترکیبات دارویی فعال به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته و برخی از این ترکیبات به عنوان بازدارنده های خوردگی استفاده شده اند.

با این حال، تعداد کمی از ترکیبات دارویی برای مهار خوردگی مس و آلیاژهای آن استفاده شده است. مهار کننده های خوردگی دارویی در ساختار مولکولی خود دارای گروه های کربوکسیل و هتروسیکل هستند و بیشتر آنها ترکیبات سازگار با محیط زیست هستند، علاوه بر این که بازده مهار خوردگی بالایی را فراهم می کنند.

آمینو اسید:
در میان ترکیبات آلی مورد استفاده و صنعتی که به عنوان بازدارنده های خوردگی استفاده می شوند، ترکیبات غیر سمی مواد استراتژیک به ویژه در طول سال های اخیر هستند. این ترکیبات شامل اسیدهای آمینه، برخی از مشتقات آن به عنوان سیستئین، متیونین، گلیسین و تانن یا ایزاتین که برای فلزات مختلف به عنوان بازدارنده های خوردگی استفاده می شد.

روش های ارزیابی کارایی بازدارنده های خوردگی:
چندین روش برای نظارت بر خوردگی استفاده می شود. برخی از روشهای پرکاربرد اندازه گیری کاهش وزن، اندازه گیری قطبش پتانسیودینامیکی و طیف سنجی امپدانس الکتروشیمیایی است. این روشها بخشی جدا نشدنی از هرگونه تحقیق در مورد بازده مهار خوردگی هستند.

برخی از روشهای جدید نیز وجود دارد، مانند میکروسکوپ الکتروشیمیایی اسکن (SECM) و تکنیک الکترود لرزاننده اسکن (SVET).

در این بخش، استفاده از این روش ها، برای بررسی تأثیر بازدارنده های خوردگی بر پدیده های خوردگی بررسی می شود. لازم به ذکر است که روشهای تجزیه و تحلیل سطح به طور گسترده ای برای مطالعه مکانیسم مهار خوردگی استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>