اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

علت خوردگی مس:
سیستمهای فلزی ساخته شده از مس (مانند مبدلهای حرارتی و تابلوها و مدارهای الکتریکی) معمولاً در معرض محیطهای تهاجمی مانند آب شور در سیستمهای نمک زدایی و مایعات خورنده در خطوط لوله نفت قرار می گیرند.

شیمی17

علاوه بر این، امواج جزر و مدی یا موج های دریا که باعث ایجاد چرخه های خشک و مرطوب می شوند، خوردگی مس را تسریع می کنند به دلیل کاهش کیفیت لایه غیر فعال و / یا از تشکیل این لایه غیرفعال در چنین شرایطی جلوگیری می کنند.

روند افزایشی تعداد مقالات منتشر شده در مورد بازدارنده های خوردگی مس در سال های اخیر.اهمیت این موضوع را برای محققان نشان می دهد.

با وجود ویژگی های مقاوم در برابر خوردگی، مس به عنوان یک فلز استراتژیک در زمینه های صنعتی از خوردگی آبی توسط بسیاری از یون های تهاجمی رنج می برد. بنابراین محافظت در برابر خوردگی مس مسئله بسیار مهم و چالش برانگیزی است.

در این راستا، محققان از طیف وسیعی از بازدارنده های خوردگی برای چندین دهه استفاده کرده اند تا خسارات ناشی از آن در محیط های خورنده را به حداقل برسانند.روش موثر دیگر در برابر اثرات مخرب خوردگی، استفاده از پوشش های حاوی بازدارنده های خوردگی است.

خوردگی مس در محیط اسیدی:
رطوبت یکی از مهم ترین عوامل در خوردگی فلزات است زیرا الکترولیت را برای محیطهای آند و کاتدی فراهم می کند. از طرف دیگر، وجود نمک ها و ناخالصی های مختلف در محیط از عوامل افزایش دهنده سرعت خوردگی می باشند.

زیرا با ایجاد یک الکترولیت، تبادل الکترون بین مواد درگیر در خوردگی را آسان می کند. pH محیط همچنین بر روند خوردگی تأثیر می گذارد. محیط اسیدی الکترولیت قوی تری ایجاد می کند و بنابراین سرعت خوردگی را افزایش می دهد.

از طرف دیگر، ایجاد اختلاف در pH در اشکال مختلف فلز باعث ایجاد محیط های انتهایی و متوسط می شود که بر روند خوردگی تأثیر می گذارد.

رفتار خوردگی مس:
مس به عنوان یک فلز نجیب شناخته شده است که به دلیل تشکیل یک فیلم محافظ منفعل (اکسید) یا یک لایه غیر رسانای محصولات خوردگی در سطح آن، مقاومت در برابر خوردگی مناسب را در جو و برخی از محیط های شیمیایی ایجاد می کند

با این حال، بسته به شرایط محیطی، خوردگی حفره ای ممکن است در سطح مس در حضور اکسیژن و برخی آنیونهای تهاجمی مانند یونهای کلرید و سولفات ایجاد شود خوردگی مس و تشکیل محصولات خوردگی بر روی سطح آن تأثیر منفی بر عملکرد سیستم ساخته شده از مس دارد و ممکن است کارایی آن را کاهش دهد.

با توجه به استفاده گسترده از مس در صنایع مختلف، موضوع محافظت در برابر خوردگی و خوردگی مس توجه بسیاری را به خود جلب کرده و مطالعات زیادی تا به امروز در مورد این موضوع انجام شده و همچنان ادامه دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>