اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقش آمونیاک در تولید کود:

شیمی20

عمده ترین کاربرد این ماده در تولید کود است که تأثیر به سزایی در رشد محصولات کشاورزی ایفا می‌کند و طبق واکنش زیر کود اوره تولید می شود.

2NH3 + CO2 —> (NH2)2CO + H2O

NH3 بهترین گزینه برای تولید کود و تامین نیترات مورد نیاز گیاهان است زیرا به سرعت با خاک ترکیب شده و تولید نیتروژن به فرم یونی می‌کند که گیاه می تواند مستقیما از آن تغذیه کند و علاوه بر موثر بودن در رشد، باکتری ها و آفات را نابود می‌کند.

خطرات آمونیاک:
NH3 در دسته ی مواد بسیار اشتعال پذیر قرار نمی‌گیرد اما در صورتی که ظروف آن در معرض حرارت زیاد باشند منفجر خواهد شد. این ماده زمانی که به شکل غلیظ و مایع باشد بسیار خطرناک بوده و خاصیت سوزانندگی دارد.

هنگامی که در تماس با پوست، چشم یا دهان قرار بگیرد، در اثر واکنش با رطوبت موجود در بافت ها امونیوم هیدروکسید که ماده ای سوزاننده است تولید می‌کند و باعث اسیب به لیپید های موجود در غشای سلول و در نتیجه التهاب می‌شود.

استنشاق در غلظت های پایین باعث سرفه و تحریک دستگاه تنفسی و استنشاق غلظت های بالا به دلیل خورندگی باعث سوختن بینی و آسیب جدی به مجاری تنفسی خواهد شد. استنشاق آمونیاک همچنین می تواند خستگی بیش از حد نیز ایجاد کند.

در صورتی که این ماده در غلظت های کم با چشم یا پوست در ارتباط باشد باعث التهاب و سوزش انها و در صورت بالا بودن غلظت باعث سوختگی پوست و نابینایی خواهد شد.

بلع هیدروژن نیترید باعث خوردگی و اسیب به بافت های داخلی می‌شود.

برای درمان اسیب های جزئی ناشی از آمونیاک باید محل اسیب دیده با مقدار زیادی آب شستشو داده شود و در صورت بلع نوشیدن شیر هم می تواند موثر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>