اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عوارض مسمومیت با سموم کشاورزی:
عوارض سموم دفع آفات شامل سردرد، تاری دید، استفراغ، درد شکم، سرکوب سیستم ایمنی بدن، عامل بیماری های خون و کبد، افسردگی، آسم و آسیب عصبی می شود.

شیمی27

مسئله این اثرات این است که ممکن است تا مدتی پس از بلع علامتی بروز پیدا نکند. بنابراین ردیابی علائم به آفت کش بسیار دشوار است. بسیاری از علائم می توانند با علایم آنفولانزا اشتباه گرفته و بنابراین به درستی درمان نمی شوند. مواد غیرفعال مانند کلروفرم نیز می تواند خطرات جدی برای کبد و سیستم عصبی ایجاد کند.

این اثرات را می توان توسط حیواناتی که در اطراف نهرهای محل تجمع سموم دفع آفات زندگی می کنند نیز تجربه کرد. سموم دفع آفات در داخل حیوانات تجمع می یابند زیرا به راحتی قابل حل نیستند، زیرا آن حیوان توسط حیوان دیگری خورده می شود و سموم دفع آفات را افزایش می دهد و با حرکت به سمت بالاتر از زنجیره غذایی، غلظت بیشتری نیز به دست می آورد.

پیشگیری از مسمومیت:
ساده ترین راه جلوگیری از شیوع و فراوانی سموم دفع آفات کشاورزی از طریق آموزش است. اگر تعداد بیشتری از کشاورزان، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، از خطرات این سموم دفع آفات اطلاع داشته باشند، در نحوه استفاده از سموم دفع آفات و محافظتی که سمپاش ها از آنها استفاده می کنند، دقت بیشتری می کنند.

راه دیگر اتخاذ برنامه یکپارچه مدیریت سموم دفع آفات است که بر استراتژیهای کنترل آفات غیر شیمیایی و فرهنگی مانند حذف قسمتهای گیاه بیمار، چرخش محصولاتی که ممکن است چرخه زندگی آفات را مختل کند و کنترل بیولوژیکی مانند استفاده از شکارچیان حشرات تأکید دارد.

توجه ویژه ای باید به کشورهای در حال توسعه داشته باشد زیرا وضعیت سلامتی پایین آنها را در معرض بیماری قرار می دهد و آنها معمولاً به عنوان منبع اصلی درآمد و اقتصاد خود به کشاورزی وابسته هستند.

در کشورهای پیشرفته تر که سلامتی و ثروت چندان مسئله مهمی نیستند، مصرف کنندگان می توانند با انتخاب محصولی که به نظر ارگانیک می رسد، خطر مصرف سموم کشاورزی را کاهش دهند، به این معنی که در هنگام تولید این مواد غذایی از هیچ گونه سموم دفع آفات استفاده نشده است.

سازمانهای غیردولتی در حال حاضر بهترین استراتژیهای پیشگیری را ارائه می دهند. گروه هایی هستند که جلسات آموزشی، خط تلفن و کلاسهای ایمنی برگزار می کنند.

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد و کنوانسیون آلاینده های آلی پایدار تلاش های جهانی را برای کاهش حضور و فراوانی سموم دفع آفات مضر انجام می دهند. بسیاری از ایالت های ایالات متحده یک برنامه Clean Sweep را برای پاکسازی و دفع صحیح این سموم دفع کرده اند.. برای دیدن اینکه کدام کشورها در این برنامه گنجانده شده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>