اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد اسید سیتریک در مواد افزودنی غذایی:
عمده ترین کاربرد ان استفاده در تولید مواد غذایی به عنوان طعم دهنده و نگهدارنده محصولات غذایی، شیرینیجات و نوشیدنی ها است.

شیمی32

این ماده دربسیاری از محصولات غذایی فرآوری شده مانند نوشیدنی ها، نوشابه و غیره استفاده می شود. همچنین در تهیه برخی ازشیرینی ها به دلیل ایجاد طعم ترش از این اسید استفاده می شود. گاهی اوقات آب نبات ترش با پودری سفید پوشیده شده که همان اسید سیتریک است.

این ماده به عنوان عامل امولسیفایر نیز در برخی از صنایع استفاده می‌شود.

طعم دهنده:
این ماده در صنایع تولید کننده مواد خوراکی نقش مهمی به عنوان عامل تقویت کننده و بهبود دهنده طعم به ویژه در صنعت تولید نوشیدنی ها دارد، زیرا این ماده باعث ایجاد طعم ترش و مطبوعی می‌شود و با کنترل میزان pH میزان شیرینی بسیاری از نوشیدنی ها را متعادل می کند.

مواد نگهدارنده:
اسیدیته اسید سیتریک آن را به یک ماده غذایی عالی برای استفاده به عنوان عامل نگهدارنده در تولید مواد ذایی و نوشیدنی ها تبدیل می کند. باکتریها برای زنده ماندن به pH پایدار نیاز دارند. از آنجا که اسید سیتریک باعث کاهش pH در مقادیر بسیار پایین برای اکثر باکتری ها می شود، ماندگاری غذاهای فرآوری شده مانند مرباها و ژله ها، غذاهای کنسرو شده، فراورده های گوشتی و سایر مواد غذایی به طور چشمگیری افزایش می یابد.

همچنین می توان برای جلوگیری از اکسیداسیون و قهوه ای شدن میوه ها و سبزیجات تازه از آن استفاده کرد.

پایدار کننده:
این ماده در صنعت تولید فراورده های لبنی به ویژه در تولید و فرآوری پنیر مورد استفاده قرار می گیرد. از این اسید به عنوان یک کاتالیزور برای تسریع فرایند تخمیر شیر استفاده می‌شود. تخمیر سریعتر بدان معنی است که با انجام عملیات در مقیاس بزرگ می توان پنیر بیشتری را با سرعت بیشتری تولید کرد.

کاربرد اسید سیتریک در تولید پنیر این اسید به ایجاد محیطی مناسب برای تثبیت امولسیون کمک می کند و از پخش شدن ذرات چربی جلوگیری می کند. همچنین می توان از آن برای تنظیم pH نوشیدنی هایی مانند آبجو و شراب درحین تولید استفاده کرد.

آنتی اکسیدان:
استفاده از آن به عنوان یک افزودنی در تولید غذاهای منجمد فرآوری شده و در بعضی از روغن ها باعث افزایش عملکرد آنتی اکسیدان ها می شود و به طور موثری باعث کاهش خراب شدن این محصولات می شود. با استفاده از این ماده در فرایند تولید مواد غذایی می توان محصولات غذایی را برای مدت طولانی تری نگهداری کرد و با استفاده از آن موادغذایی طراوت و تازگی خود را در طول زمان حفظ کرده و تخریب آنها کاهش می یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>