اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پتاسیم

کلرید پتاسیم از مواد معدنی سیلویت، کارنالیت، پتاس و آب شور استخراج می شود. این ماده می تواند با تبلور، شناورسازی یا جداسازی الکترواستاتیک از محلول های معدنی مختلف تولید شود. کلرید پتاسیم همچنین محصول فرعی تولید اسید نیتریک از نیترات پتاسیم و اسید هیدروکلریک است.

کلرید پتاسیم بسیار ارزان است بنابراین بندرت در آزمایشگاه تولید می شود و می توان از آن به عنوان جایگزین نمک در مواد غذایی استفاده کرد. اما به دلیل داشتن طعم ضعیف، تلخ و نامناسب، اغلب با نمک سفره (کلرید سدیم) مخلوط می شود تا طعم آن بهبود یابد و نمک خوراکی نیز حاوی سدیم کمتری باشد.

کلرید پتاسیم دارای طیف گسترده ای از کاربردهای پزشکی و صنعتی است. این ماده بخشی جدایی ناپذیری از تولید کود است. کلرید پتاسیم در ساخت پتاس که یک کود مهم است، مورد استفاده قرار می گیرد و خاک ها را با پتاسیم غنی می کند و باعث رشد بیشتر گیاهان می شود.

کلرور پتاسیم به عنوان جایگزین نمک در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد که کاهش غلظت سدیم در آنها به منظور کاهش خطر فشار خون بالا مورد نظر است. در بعضی از غذاها مانند سوپ، سس، غلات صبحانه و نوشیدنی های ورزشی از این ماده به جای نمک استفاده می شود تا پتاسیم بدن ما تأمین شود.

کلرور پتاس کلرید پتاسیم به عنوان ماده قوام دهنده در صنایع غذایی استفاده می شود تا بافت و ساختار ماده غذایی را تقویت کند. از این ماده به عنوان تقویت کننده طعم در شیر، شکلات، پنیر و خامه استفاده می شود. کلرید پتاسیم همچنین یکی از مواد اولیه مهم مورد نیاز در ساخت فلز پتاسیم است.

کلرید پتاسیم در تولید صابون ها مورد استفاده می گیرد و در واحدهای تصفیه آب نیز این ماده برای نرم کردن آب به عنوان جایگزین کلرید سدیم مورد استفاده قرار می گیرد.کلرید پتاسیم یک کریستال نوری با دامنه انتقال گسترده از 210 نانومتر تا 20 میکرومتر است و به عنوان منبع تابش بتا در کالیبراسیون تجهیزات کنترل اشعه بسیار مفید است. از این ماده در جوشکاری آلومینیوم همراه با نمک های کلرید، لیتیوم و سدیم استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>