اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سود مایع

اگر آب اسیدی باشد، یکی از روش هایی که به منظور تنظیم pH و میزان اسیدی بودن آن مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از سود مایع (سدیم هیدروکسید | سوز آور | سود کاستیک) می باشد.

pH یک معیار برای بررسی میزان قلیایی یا اسیدی بودن آب است. pH بین 0 تا 14 متغیر است و pH 7 حالت خنثی را نشان می دهد. بازه معمول برای pH آب آشامیدنی در حدود 6-8.5 است. pH اغلب تحت تأثیر شرایط زمین شناسی منطقه و نوع مواد معدنی موجود در خاک و صخره های آن محلول است. pH همچنین می تواند تحت تأثیر باران های اسیدی قرار گیرد.

آب با میزان pH کمتر از 7 حالت اسیدی دارد و خورنده است. آب اسیدی می تواند فلزات را از سیستم لوله کشی در خود حل کنند که موجب خوردگی و سوراخ شدن لوله ها، اتصالات، پمپ ها و سایر تجهیزات انتقال آب می شود. فلزات حل شده در آب همچنین ممکن است، مشکلات بهداشتی ایجاد کنند. در تصویر زیر نمونه ای از تجهیزات تزریق سود مایع به درون چاه آب قابل مشاهده می باشد.

در صورتی که آب اسیدی باشد، یکی از راه هایی که به منظور تنظیم pH مورداستفاده قرار می گیرد، استفاده از سود مایع (سدیم هیدروکسید | سوز آور) در فرایند تصفیه آب می باشد. با افزودن سود مایع به آب، pH تا نزدیکی حالت خنثی افزایش پیدا می کند. به منظور افزایش pH آب در چاه های آب، سود کاستیک مایع به درون چاه تزریق می شود.

از آنجا که محلول سود مایع نیز خورنده است، یک پمپ خوراک دهنده مقاوم در برابر خوردگی شیمیایی، سود مایع را برای افزایش pH به ابتدای جریان آب اضافه می کند. سود مایع باید مستقیماً به چاه آب افزوده شود تا از خوردگی تجهیزات سر چاهی و پمپ مکش آب نیز جلوگیری شود.در صورتیکه در مراحل مختلف تصفیه آب و فاضلاب نیاز به ضد عفونی کردن باشد، می توان از سدیم هیپوکلریت (آب ژاول) استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>